Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Θέματα - Elio5

Σελίδες: [1] 2
1
Vs(versus) / Ειστε ευχαριστημενοι απο το φορουμ?
« στις: Φεβρουάριος 22, 2013, 16:42:13 μμ »
Επειδη βλεπω να γινονται ανταλλαγες ποστ για το κατα ποσον ειναι ενδιαφεροντα τα Βερσους και αλλα θεμματα πιστευω πως σωστο ειναι να βαλω ενα Βερσους λιγο διαφορετικο αυτη την φορα...

Πιστευω οτι ειναι ακρως δημοκρατικο να γινει με αυτον τον τροπο.....

Το καθε μελος να ψηφισει και να δικαιολογησει τι τον ενοχλει (αν τον ενοχλει) και τι θελει να αλλαξει (αν θελει κατι να αλλαξει)....

Μπορει οποιος θελει επισης να προτεινει και αλλες θεματικες ενοτητες που μπορει να προστεθουν οι καποιες αλλες που ισως πρεπει να αφαιρεθουν....

Χωρις φοβο και παθος.....

Παρακαλω ο καθενας απο εμας να δικαιολογησει την απαντηση του ετσι ωστε να εχει νοημα η οποια μελλοντικη η οχι αλλαγη γινει...

Σας ευχαριστω πολυ

Φιλικα

Ηλιας

ΥΓ. Αν βγει καποιο αποτελεσμα απο ολο αυτο θα ειναι μετα στην διακαιοδοσια του ιδιοκτητη και του μοντερειτορ να κανουν τα προβλεπομενα...




2
Vintage ρολόγια / CWC RN- G10
« στις: Δεκέμβριος 21, 2012, 18:41:19 μμ »


Ιστορικη Αναδρομη.

Ο ορος G10 χρησιμοποιηται γενικα για να περιγραψει ρολογια που εχουν δοθει  σε στρατιωτικο προσωπικο, (1098 οδηγια) και αφορα και μια γενικα μεγαλη οικογενεια αναλογικων μοντελων που μοιραζεται καποιες βασικες σχεδιαστικες αρχες. Ατσαλινη κασα, Μαυρο ευδιακριτο καντραν και φωτεινοτητα συγκεκριμενων προδιαγραφων. Ο προγονος των ρολογιων που περιγραφουμε αρχισε να δινεται στις αρχες του Πρωτου Παγκοσμιου Πολεμου σε σχετικα περιορισμενο αριθμο κατι που αλλαξε κατα τον Δευτερο Παγκοσμιο Πολεμο οταν και αρχισαν να δινονται σε στρατιωτικο προσωπικο κατα συρροην.
 Κατα την διαρκεια των πολεμων και μετα απο αυτους ενας μεγαλος αριθμος εταιρειων προμηθευσαν με τους προγονους των G10 τους στρατευμενους ολων των σωματων. Εταιρειες οπως οι : Buren, Ebel, Eterna, Grana, Jaeger Le Coultre, Longines, Cortebert, Enicar, FHF, Limi, Moeris, Montillier, Reconvillier, Rotary, Unitas, Kurth, Thommen, IWC, Omega, Record, Timor and Vertex. Αυτα αναφερονται απο τους συλλεκτες σαν ATPs (Army Type Pattern) Η WWWs: Wrist Watch Waterproof.
 Με την παροδο του Β ΠΠ και την ιδρυση του ΝΑΤΟ οι Δυτικες Ενοπλες Δυναμεις επρεπε να ακολουθησουν ενα ειδος τυποποιησης του στρατιωτικου τους εξοπλισμου που περιλεμαβανε και τα ρολογια. Ετσι λοιπον, στην περιπτωση μας τα μηχανικα G10 (η αλλιως W10) αρχισαν να κανουν την εμφανιση τους στις αρχες της Δεκαετιας του 60 στην Βρετανια κυριως απο τις Smiths, CWC, και Hamilton. (Αναφερομαστε στα G10, οχι σε χρονογραφους ουτε σε ρολογια για πιλοτους και ναυτιλους του ναυτικου και της Αεροποριας. Εκει οι απαιτησεις που επρεπε να πληρουν τα ρολογια  οσον αφορα τους χρονους που επρεπε να κρατουν και παραλληλα την κατασκευαστικη τους αρτιοτητα μεγαλωναν, μιας και χρησιμοποιουνταν σε πιο σημαντικους ρολους. Σε αυτο το κομματι εχουμε να κανουμε με ρολογια απο τις Lemania, IWC, JLC, etc)
 Στις αρχες της δεκαετιας του 80 με την εισοδο του Quartz στον κοσμο της ωρολογοποιειας τα μηχανικα W10-G10 αρχισαν να αντικαθιστωνται. Ετσι λοιπον φθανουμε και στο κομματι της συγκεκριμενης παρουσιασης το CWC G10 RN.

Full specifications:

Tritium luminous hands and markers
36mm wide solid Stainless Steel case with 19mm fixed bars
Swiss Made jewelled quartz movement* (ETA)
Arabic numerals with orientation arrow at 12
Impact resistant acrylic crystal
 Battery hatch for easy battery change
Built to MOD specifications
Nato Stock Number 6645-99-5415317




Τι σημαινει Built to MOD specifications?

Καθε μα καθε συγκεκριμενο κομματι εξοπλισμου υποκειται σε καποιες προδιαγραφες που καθοριζονται απο το υπουργειο Αμυνης της καθε χωρας και στην περιπτωση μας της Μ. Βρετανιας. Για το συγκεκριμενο ρολοι η συγκεκριμενη διαταγη που μας αφορα ηταν η DEF STAN 66-4 (Part 4).  Η διαταγη λοιπον αναφερει πως πρεπει να παραχθει ενα ρολοι ηλεκτρονικου τυπου κουορτζ, που θα δειχνει ωρα, λεπτα και κεντρικα δευτερα. Τα υλικα, η κατασκευη και η συναρμολογηση θα πρεπει να περνουν τα στανταρ ποιοτητας του Υπουργειου. Ο μηχανισμος θα επρεπε να εχει διαμετρο 24-30mm, να μην εχει πανω απο 4 jewels και το νουμερο της καλιμπρας να αναγραφεται σε εμφανες σημειο. Επισης με το που θα τραβιεται η κορωνα θα επρεπε το ρολοι να σταματα για ευκολη ρυθμιση της ωρας.
 Το καντραν θα επρεπε να ειναι φτιαγμενο απο μη μαγνητικο υλικο, χρωματος μαυρου με ασπρα ευμεγεθη νουμερα απο υλικο που θα φωσφοριζει σε ημιφως η στο πληρες σκοταδι. Η διαταγη ανεφερε που ακριβως θα επρεπε να τοποθετηθει η λεξη κουορτζ καθως και η φιρμα του κατασκευαστη και πως τα γραμματα θα επρεπε να μην ειναι μεγαλυτερα απο 1mm σε υψος. Οι δεικτες επισης να ειναι φτιαγμενοι απο μη μαγνητικο υλικο και να ειναι χρωματος τετοιου ωστε να κανουν κοντραστ με το καντραν, θα επρεπε επισης να φερουν φωσφοριζον υλικο οπως και το καντραν. Εδω να αναφερουμε πως το υλικο αυτο ηταν Τριτιο (3Η) και αυτο αναγραφεται πανω στο καντραν με ενα Τ σε εναν κυκλο.
 Η κασα επρεπε να αποτελειται απο 2 κομματια, να ειναι εχει επαρκη αντιδιαβρωτικη προστασια και να μην ειναι γυαλισμενη αλλα να εχει ενα σατεν η βουρτσισμενο τελειωμα. θα επρεπε να υπαρχει μια σχισμη για ευκολη αφαιρεση της μπαταριας ακομη και χωρις ειδικα εργαλεια, και οι μπαρετες να ειναι σταθερες. Τονιζονταν πως θα επρεπε να υπαρχει παντελης ελλειψη μυτερων γωνιων και επιφανειων.. Δινονταν οι ακριβεις διαστασεις της κορωνας, και του ακρυλικου κρυσταλλου (31,50mm διαμετρο, 1,6mm παχος). Τελος τονιζονταν η επαρκης αντιμαγνητικη προστασια του ρολογιου.
 Τα τεστ που θα επρεπε να περασει το ρολοι ηταν επισης δοσμενα με καθε λεπτομερεια απο το Βρετανικο υπουργειο αμυνης. Χαρακτηριστικα απαιτουνταν να τοποθετηθει βαρος 3,5 κιλων απο την κορωνα χωρις να αποκολληθει απο το ρολοι, η να μετρηθει το ρολοι για σωστη χρονομετρια σε μια ποικιλια θερμοκρασιων για 6 ημερες, μεταξυ αλλων πολλων. Τελος αναφερονταν τα ακριβη specifications και για το λουρακι που ειχε το δικο του NSN  οπως και το χαρακτηριστικο χρωμα Admiralty Gray καθως και τα markings που θα επρεπε να φερει το ρολοι στο caseback  ....



 Το συγκεκριμενο οπως φαινεται και στις φωτογραφιες φερει τα εξης:
0552/6645-99-541-5317
12494
85
Επισης φερει και το Broadarrow η αλλιως και γνωστο ως Pheon...

Η επεξηγησις των παραπανω ειναι η εξης.
Με το 0552 προσδιοριζεται το σωμα. Στην περιπτωση μας το βασιλικο ναυτικο..
Με το 6645 προσδιοριζεται ενα οργανο μετρησης χρονου (στην περιπτωση μας ρολοι χειρος) συμφωνα με το FSC του ΝΑΤΟ.
Με το 99 προσδιοριζεται η χωρα προελευσης του συγκεκριμενου αντικειμενου. Στην περιπτωση μας το 99 ειναι η Μ. Βρετανια. Η ελλαδα πχ ειναι το 23
Με το 541 προσδιοριζεται ο κωδικος που λαμβανει το συγκεκριμενο κιτ εξοπλισμου στο λογιστικο συστημα της χωρας.
Με το 5317 προσδιοριζεται η συγκεκριμενη διαταγη που περιγραφει τα specifications του συγκεκριμενου ρολογιου. Αυτα δηλαδη που περιγραψαμε παραπανω.... Αν το ρολοι ηταν χρονογραφος θα ειχε διαφορετικο νομερο. Αν ειχε μια πολυ μικρη διαφορα, πχ κρυσταλλο ζαφειρι η αλλη κορωνα θα ειχε αλλο νουμερο....
Με το 12494 προσδιοριζεται ο αριθμος παραγωγης του ρολογιου
Με το 85 η χρονια παραγωγης.


Τελος παμε στο Broadarrow H Pheon. Το γραφειο οπλισμου ιδρυθηκε στην Αγγλια απο τον Ερρικο τον 8ο το 1544 και μετονομαστηκε σε Συμβουλιο Οπλισμου το 1597. τα καθηκοντα του ηταν να παρεχει οπλισμο και πυρομαχικα στο βασιλικο Ναυτικο. Το συγκεκριμενο συμβολο χρησιμοποιυνταν στην αρχη για να περιγραψει αντικειμενα που αγοραζονταν με χρηματα του μοναρχη, και μετεπειτα κυβερνητικη περιουσια. Το συμβολο αυτο απεικονιζονταν στο coat of arms της οικογενειας Sydney και υιοθετηθηκε απο τον Ηenry Sydney που διετελεσε Διευθυντης του Συμβουλιου Οπλισμου της Μ. Βρετανιας απο το 1693 εως το 1702. Απο τοτε ειναι ενα συμβολο που εμφανιζεται ανα τους αιωνες σε οτιδηποτε ανηκει στο Βρετανικο Στεμμα.



φωτογραφιες:











Τριτιο


Μια καλιτεχνιζουσα (τρομαρα μου!!!)


Για να δουμε και το μεγεθος σε σχεση με το Tengler 40mm


Πιστευω πως το ρολοι ειναι πολυ ανετο στο χερι. Ειναι μικρο με τα σημερινα στανταρ (οχι με τα δικα μου), εχει χαρακτηρα, εχει μια πολυ καλη και ποιοτικη κατασκευη, μπομπε ακρυλικο κρυσταλλο. Ειναι ενα κομματι που δεν θα στοιχισει πολλα σε οποιον το αγορασει μιας και εχει παραχθει σε μεγαλους αριθμους. Ομως ειναι ιδανικο για οποιον θελει ενα ιδιαιτερο, vintage και issued κομματι στην συλλογη του....

Ελπιζω να μην σας κουρασε και να σας αρεσε η παρουσιαση.....

Ηλιας...

3
Vs(versus) / JLC-ROLEX-PANERAI.... Divers VS
« στις: Δεκέμβριος 15, 2012, 15:02:21 μμ »



ENANTION




ENANTION





ποιο θα ΑΓΟΡΑΖΑΤΕ??

 :)


4
Vs(versus) / JLC Deep Sea Chrono vs Zenith El primero striking 10th
« στις: Οκτώβριος 01, 2012, 14:59:57 μμ »
2 πανεμορφοι και εξαιρετικοι χρονογραφοι απο 2 μεγαλες εταιρειες.....


Ποιο απο τα 2 και γιατι?


-JLC Deep Sea Chrono

-42mm
-Jaeger-LeCoultre in-house calibre 758  (47 jewel automatic movement featuring a 65 hour power reserve.) 340 components, 28,800 vibrations
-Tricompax
-Sapphire Crystal
-Rotating Bezel
-100m Diver chrono...
-"chronograph operation indicator"

H ένδειξη στη θέση 12 εχει την εξης λειτουργια--- Στο μικρό κυκλικό παραθυράκι  υπάρχει ένας δίχρωμος δίσκος (λευκό-κόκκινο). Η λευκή ένδειξη σημαίνει ότι ο χρονογράφος είναι μηδενισμένος και έτοιμος προς χρήση. Η λευκή/κόκκινη ένδειξη σημαίνει ότι ο χρονογράφος βρίσκεται σε λειτουργία και χρονομετρά, ενώ η κόκκινη ένδειξη σημαίνει ότι ο χρονογράφος σταμάτησε τη χρονομέτρηση και μπορεί να διαβαστεί η ένδειξη που χρονομετρήθηκε.

Η τιμη του ανερχεται ελαφρα πανω απο τα 8,000 ευρω






-Zenith El Primero Striking 10th

-AUTOMATIC CHRONOGRAPH WITH DATE AT 6 O’CLOCK
-EL PRIMERO CALIBRE 4052B, 5OH POWER RESERVE
-36,000 VPH
-42MM CASE DIAMETER
-100M WATER RESISTANT

Τιμη περιπου στα 8,500 EURO








5
Vs(versus) / Καταδυτικο επιλογη.... (Seiko,Doxa,IWC,B,Omega)
« στις: Ιούλιος 26, 2012, 17:49:12 μμ »
Καλοκαιρακι και η επιθυμια πολλων απο εμας ειναι η αγορα ενος καταδυτικου ρολογιου που θα φορεθει στις διακοπες μας.

5 επιλογες σκεφτηκα και θα θελα να μου πειτε ποια απο αυτην θα αγοραζατε και το κυριοτερο γιατι....... (οχι ποιο μας αρεσει ποιο πολυ, αλλα αυτο για το οποιο θα διναμε τα χρηματα μας να το αγορασουμε.)

Προχωραω στο παρασυνθημα.

1 επιλογη......
DOXA 5000T.
ιδιαιτερο κομματι που δεν βλεπεις σε πολλα χερακια. ETA 2892, 45mm χωρις κορωνα. Παραγγελια μονον απο ιντερνετ (απευθειας απο το εργοστασιο της Ντοξα). Βινταζιερα..... Η τιμη ειναι 2490 ντολαρς. Υπολογιζουμε και τελωνεια και αλλα κερατιατικα. Πανω κατω υπολογιστε και τα ιδια σε ευρω.






2 επιλογη.....
Omega Seamaster Big size
Το πιο ακριβο απο ολα τα ρολογια του συγκριτικου. 45,5mm  Με την καινουργια μηχαναρα της Ομεγα. Βαλβιδα Ηλιου (οπως αλλοστε και το Ντοξα). Απο μια μικρη ερευνα αγορας που εκανα το βρηκα απο 3500 μεχρι 3700/3800. (διορθωστε με αν κανω λαθος).




3 επιλογη
Σεικο Μαρινεμαστερ 300
Και αυτο ενα εξαιρετικο χωρις αμφιβολια κομματι που κουβαλα μπολικη τεχνολογια αλλα και την ρετσινια της Τζαπανιας. Ρολοι απο μια εταιρεια με μεγαλη παραδοση στο καταδυτικο ρολοι. 44αρι, με μονοκοκ κασα και την μηχαναρα 8L35 της Σεικο. Εξαιρετικο απο καθε αποψη. Επιλογη avant garde κατ εμε....Ο σεγια το εχει 2200 ευρω...Υπολογιστε +23% τελωνειο, +100 ευρω αμοιβη τελωνη, + κατι αλλα ψηλα.





4 επιλογη
Breitling Superocean 44
καταδυτικο ρολοι απο την Breitling. Με τροποποιημενη 2824 (COSC) 44mm. Ομορφο και ισσοροπημενο..... Απο μια μικρη ερυενα παιζει καπου στα 2200 με 2500- 2900




5επιλογη
IWC aquatimer ref 3568
καταδυτικο ρολοι απο την IWC. και εδω μοντιφικαρισμενη 2892 απο την ΕΤΑ. 44αρι στα 2000 μετρα στεγανο. Ιδιαιτερο και αυτο και αρκετα σπανιο μιας και δεν αποτελει επιλογη πολλων. Τιμη περιπου στα 3000- 4000 ευρω.




Ευχαριστω

6
Το νεο μου ρολοι-reviews / Squale 50 Atmos- PVD-NOS
« στις: Ιούλιος 06, 2012, 16:25:48 μμ »
Ενα απο τα ρολογια που με το που το ειδα και το φορεσα  το ερωτευτηκα ειναι το γνωστο Σκουαλε ειτε στην PVD ειτε στην κανονικη του εκδοση.
Δεν ξερω αν βουταει η οχι, δεν με ενδιαφερει αν ειναι προτζεκταδικη εταιρεια και κλεισει αυριο 7 Ιουλιου, δεν θελω να ασχοληθω αλλο με το αν ειναι καλυτερη η Σκουαλε απο την Σεικο η οχι, δεν με απασχολει αν ειναι χρηματοκιβωτια η μπιμπελο.... :)


Ξερω σιγουρα πως μιλαμε για ερωτα και μαλιστα σφοδρο......
Ξερω πως μιλαμε για μια απο τις πιο ομορφες κασες καταδυτικων που εχουν φτιαχτει ποτε.
Ξερω πως μιλαμε για μια βινταζια τρελη και για ενα ρολοι που δεν θα το δεις και σε πολλα χερακια
Ξερω πως εχει ιστορια και pedigree
Ξερω πως το PVD του ειναι εφαμιλλο των Ορφινα Πορσε Ντιζαιν που λεγεται πως ειναι οτι καλυτερο.
Ξερω πως η ταπεινη 2824 ειναι ρυθμισμενη και κρατα χρονους εν αντιθεσει με αλλες μεγαλες καταδυτικες εταιρειες που πετανε οτι παραλαβουν απο την ΕΤΑ αρρυθμιστες. 

Ετσι λοιπον ξεροντας ολα αυτα και με το καταλληλο σπρωξιμο ενος καλου και σπανιου ΦΙΛΟΥ οταν ποια ειχα πελαγωσει και δεν μπορουσα να βρω ΝΟΣ Σκουαλε ουτε σε φωτο στο ιντερνετ κατεληξε το συγκεκριμενο καρχαριακι στον καρπο μου.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΦΙΛΕ.

Δεν θα πω τεχνικα και αλλα τετοια διοτι εχουν γραφτει πολλες φορες.
Απλα θα προσθεσω πως επελεξα το ΝΟΣ εναντι του καινουργιου διοτι πιστευω πως ειναι πιο ομορφο (στα δικα μου φυσικα ματια) και ειδικα η πατινα του τριτιου σε αντιθεση με το dial προκαλει απλα ιλλιγγο.

Απλα πηρα καποιες φωτο που ελπιζω να σας αρεσουν.













Υγεια για ολους και τα ρολογια που επιθυμειτε στον καρπο σας.

Ευχαριστω.

7
Vintage ρολόγια / Tag-Heuer Formula 1 Quartz
« στις: Ιούλιος 04, 2012, 22:22:03 μμ »
Οντως μεγαλος φαν της Μακλαρεν και του Αυρτον Σεννα, το 1988 παρακαλουσα τον πατερα μου να μου αγορασει το συγκεκριμενο ρολοι.....
Αυτο εβλεπα απο της φωτο των 4 τροχων να φορουν οι μηχανικοι στα πιτ στοπ.... Αυτο εβλεπα απο τις διαφημισεις των 4 τροχων. (μετα φορουσαν τον χρονογραφο).

Το συγκεκριμενο ρολοι ηταν η απαντηση της Tag heuer στην επιτυχια της Swatch, αν και αισθητα πιο ακριβο.... Πολλοι χρωματικοι συνδυασμοι, καουτσουκ λουρακια, αδιαβροχο στα 200 μετρα, quartz.


Tα πρωτης γενιας Φ1 ειχαν μια κασα που αποτελειτο απο ενα μειγμα ατσαλιου και fibreglass ενω τα δευτερης γενιας (απο το 87 και μετα) ηταν σκετο ατσαλι. Το ρολοι ηταν σχεδιασμενο απο τον Eddy Burgener. Τα πρωτης γενιας φορουσαν Harley Ronda SA 705 ενω τα δευτερης ETA 955.412/ 955.414



Το δικο μου αγοραστηκε το 1988 και το φορουσα αδιακοπα για αρκετα χρονια. καμαρωνα οσαν το γυφτικο σκερπανι στο σχολειο....  :D

Ειναι αρκετα ταλαιπωρημενο οπως βλεπετε γιατι ημουν καφρος μικροτερος με τα ρολογια... Ομως απο χτες που το βρηκα ξεχασμενο σε ενα συρταρι στο πατρικο μου μου ηρθαν πολυ ωραιες μνημες. καθε γρατζουνια και χτυπημα μια ιστοριουλα. Τοσο ασημαντη τωρα τοσο σημαντικη τοτε.......

και 3 φωτο....





ευχαριστω πολυ. :)





8
Προτάσεις αγοράς ρολογιών / TOP 5 - Χρονογραφοι....
« στις: Ιούνιος 04, 2012, 17:45:31 μμ »
....Κερδιζετε το τζοκερ.


Τα λεφτα δεν ειναι θεμα..... Θελετε να αγορασετε 5 χρονογραφους για την συλλογη σας.
Χρονογραφους που εσεις θεωρειτε ΤΟΠ για τους δικους σας προσωπικους λογους.
Θελετε Βινταζ? θελετε καινουργιους? Οτι εσεις γουσταρετε..... Sky is the limit λοιπον και θελω να διαβασω και να δω φωτογραφιες με τις προτασεις σας.

Ξεκιναω εγω..

Με τυχαια Σειρα....

Orfina Porsche Design


Omega Speedmaster


Zenith El-Primero Pilot-Diver 3019PHC


Omega Flightmaster


Lemania Saaf

 :)

9
Heuer Bundeswehr 3Η....

Χρονογραφος που υιοθετηθηκε απο την ομοσπονδιακη Γερμανικη Αεροπορια απο τα τελη του 60 εως τα τελη του 70....


Χωρις πολλα λογια αλλα με πολλες φωτο.


























Ελπιζω να σας αρεσουν οι φωτο για ενα ρολοι που δεν βλεπεις συχνα....Να τονισω πως το ρολοι ειναι ευγενικη χορηγια φιλου...Μου ανηκουν μονο οι φωτο.... :D

10
Vintage ρολόγια / Orfina PD Bund- Lemania cal 5100
« στις: Μάιος 11, 2012, 18:23:45 μμ »
Υπαρχουν ορισμενες στιγμες που ενα γεγονος απογειωνει την καθημερινοτητα σου δινοντας σου την δυναμη να προχωρησεις παρα τις οποιες αντιξοοτητες. Το γεγονος αυτο εγινε πραγματικοτητα στις 8 Μαιου οταν χτυπησε το τηλεφωνο.....Απο την αλλη μερια της γραμμης ακουστηκε μια φωνη....

'Ελα....' 8)
'Το ρολοι ηρθε....' ;D
'Σε περιμενω....' :-*

Μετα απο μιση ωρα το κρατουσα στα χερια μου, δεν το πιστευα. Δεν ειχα λογια να πω και ετρεμα...Εκλεισα τα ματια, ανοιξα το κουτακι και το ειδα.

Για εμενα ενα απο τα Holy Grail μου. Ενα ρολοι με βαρια ιστορια, ενα ρολοι που εχει φορεθει στη δουλεια απο μια ιδιαιτερη φαρα ανθρωπων, ενα σχεδιαστικο κομψοτεχνημα του Πορσε, ενα ιδιαιτερα σπανιο κομματι με μια μηχαναρα (την γνωστη σε ολους Λεμανια 5100).

Μετα απο χιλιαδες τηλεφωνα (πραγματικα χιλιαδες τηλεφωνα), εκατονταδες μπυρες, τσιγαρα, ποτα και ξενυχτια (που ως γνωστον εχουν κλεισει τα καλυτερα τα σπιτια) αποφασισα πριν καποιους μηνες να κανω ενα ονειρο μου πραγματικοτητα και να αγορασω ενα ιδιαιτερο βινταζ κομματι που μου μιλουσε καθε φορα που το κοιτουσα στις φωτογραφιες. Ενα Orfina Bund με ατσαλινη κασα χωρις 3Η με Double NSN. Το απολυτο hardcore κομματι (κατ εμε), τον πρωτο αυτοματο μηχανικο χρονογραφο που υιοθετηθηκε απο την Ομοσπονδιακη πολεμικη αεροπορια της Γερμανιας.



Το ρολοι μετα απο αναζητηση μηνων εβρεθη και αγοραστηκε ενω αποφασιστηκε να σταλει για το σπα του στο εργοστασιο της Ορφινα στην Ελβετια. Οπερ και εγενετω αυτη η κινηση. Και απο εκει ξεκινησε η αναμονη.....Αυτη η αναμονη που πραγματικα σκοτωνει, ενω παραλληλα διαχωριζει τα παιδια απο τους ανδρες. Το ταξιδι που αποφασισα να κανω ηταν σε θολα νερα οντως πρωταρης στην ολη διαδικασια. Φυσικα ο ναυτιλος μου ηταν εμπειρος και δεν μασαει απο αντιξοοτητες οπως και τα αλλα 4 μελη του πληρωματος. Αυτοι ηταν εκει καθε μερα να μου δινουν κουραγιο, πληροφοριες, και χρησιμες συμβουλες....

Το αποτελεσμα ξεπερασε τις προσδοκιες μου και το φοραω υπερηφανος οχι μονο για το συγκεκριμενο κομματι αλλα και για την πορεια που εκανα, το ταξιδι, τον δρομο που με εκανε δυνατοτερο ενω παραλληλα με εδεσε πολυ δυνατα με ανθρωπους που ποια θεωρω ΦΙΛΟΥΣ με ολη την σημασια της λεξεως. Και ισως αυτο ηταν το μεγαλυτερο κερδος που αποκομισα απο την ολη διαδικασια.

Εν συνεχεια σας παραθετω καποιες πληροφοριες για το ρολοι που εχει γραψει ο X Vintage, και που φυσικα χρησιμοποιω με την αδεια του στο ποστ μου.

"Το 1973 η νεοϊδρυθείσα τότε Porsche Design παρουσίασε το πρώτο της προϊόν: έναν αυτόματο χρονογράφο (με την επίσης νέα εκείνα τα χρόνια Valjoux cal. 7750) που κατασκευάζονταν από μία σχετικά άγνωστη έως τότε εταιρεία: την Orfina, έναν μικρό κατασκευαστή ρολογιών που είχε ιδρυθεί το 1922 στο Grenchen της Ελβετίας. Το συγκεκριμένο μοντέλο (για την σχεδίαση του οποίου υπεύθυνος ήταν ο F. Α. ‘Butzi’ Porsche, βλέπε και Porsche 911) έκανε αίσθηση τόσο για το σχήμα της κάσας του αλλά ακόμη περισσότερο για το χρώμα της σε καποιες παραλλαγες : ένα ιδιαίτερο μαύρο ματ που έως εκείνη την εποχή δεν είχε εμφανιστεί ξανά σε ατσάλινη κάσα ρολογιού χειρός.

To 1979 και ενώ η μηχανή που χρησιμοποιούνταν είχε αντικατασταθεί πλέον από την θρυλική Lemania cal. 5100 (17 jewels, 28.800bph), το συγκεκριμένο μοντέλο υιοθετήθηκε επίσημα από την Πολεμική Αεροπορία της Δυτικής Γερμανίας (ο πρώτος αυτόματος ‘issued’ χρονογράφος της Luftwaffe) με ΝΑΤΟ serial number/ issue number/Versorgungsnummer 6645-12-182-1763 και τις ενδείξεις ‘MILITARY’ με η χωρις ‘3H’ (δηλαδή ‘Τρίτιο’) στο dial, μιας και η συγκεκριμένη (όπως και η προηγούμενη αλλά όχι η επόμενη) προδιαγραφή καλούσαν για σαφή αναγραφή τυχόν εκπέμπουσας ραδιοακτινοβολίας.

Όταν το 1982 κυκλοφόρησε ο δεύτερος ‘issued’ αυτόματος χρονογράφος (δηλαδή ο Arctos, με Lemania cal. 5100 και αυτός) το NATO serial number άλλαξε σε 6645-12-194-8642 (προδιαγραφή για ‘ομοειδές’ ρολόι δηλαδή αλλά με την διαφορά μάλλον στο φθορίζoν υλικό, η δε αλλαγή έγινε καθαρά για λόγους ομοιογένειας και ευκολίας logistics όπως αναφέρεται σαφώς και στον K. Knirim,  ώστε να περιλαμβάνει όλους τους προγενέστερους (Porsche Design/Orfina) αλλά και τους μετέπειτα (Arctos, Tutima και Tengler όλοι με Lemania cal. 5100) αυτόματους χρονογράφους χειρός, παρόλο που ο Tutima υπερίσχυσε τελικά κατά πολύ όσον αφορά στον συνολικό αριθμό των κομματιών που υιοθετήθηκαν (ιδίως από το 1986 και μετά).

Η νέα προδιαγραφή λοιπόν σήμαινε ότι αναγκαστικά όλα τα καινούρια casebacks της Orfina που είχαν ήδη εντυπωμένο το παλιό NSN (-1763) και πριν παραδοθούν στην Luftwaffe για πρώτη φορά τα αντίστοιχα ρολόγια, έπρεπε να επαναχαραχθούν από το εργοστάσιο με το νέο NSN (-8642), το δε προηγούμενο NSN διαγράφηκε και είναι σαν να μην υπήρξε ποτέ πάνω στο caseback.

 Από όσο γνωρίζω, μόνο τα μοντέλα ‘BUND’ που έφεραν τα παραπάνω NSNs (-1763 και/ή -8642 σε κάσες ‘blasted’ ή PVD black) ήταν αυτά που υιοθετήθηκαν επίσημα από οποιαδήποτε Αεροπορία, Στρατό ή Ναυτικό οποιασδήποτε χώρας. Όλα τα υπόλοιπα  ήταν στην ουσία ‘πολιτικά’ μοντέλα με ref. No. 7176, 7177, 7178 κτλ παρ’όλο που μπορεί να έγραφαν ‘Military’ και/ή ‘3H’ στο dial. Εξαιρεσεις αποτελουν το Βενεζουελα και ισως το Swiss AF (Olive drab coating)."

Αυτο ειναι και το ρολοι λοιπον που αγορασα και φοραω καθως γραφω αυτη την παρουσιαση, το Orfina Bund Issued Double NSN χωρις 3Η

Και τωρα στις  αρκετες φωτογραφιες (προσπαθησα να αποδωσω καποιες λεπτομερειες οσο καλυτερα μπορω...)

Με κουτια και χαρτια.....Σπανιοτατα και ακριβα



καποιες καρπισισες....





το ρολοι...απλοτητα....Mil Spec.....






Vintage military toolwatch







Οπως λεει και ενας φιλος αναφερομενος στο τριτιο- Quote- Δεν ξερω ρε Π#%$^#@η μου τι σκατα εβαζαν αυτοι οι Γερμανοι μεσα στα ρολογια..... :D



Εδω με τον αντικαταστατη του στην Λουφτβαφε-----Του Μπουντ το καγκελο λοιπον.....



Ουφ...ελπιζω να μην σας κουρασα με τις φωτογραφιες.
Τελειωνοντας θα θελα να πω πως το ρολοι κρατα χρονους που ειναι αδιανοητοι. -0,5 δευτερολεπτο την μερα. Και αυτο δεν ετυχε αν αναρωτιεστε μιας και ηταν χαρακτηριστικο της 5100 να ειναι εξαιρετικα ακριβης ακομα και μετα απο μεγαλες περιοδους χωρις σερβις. Εχοντας επαφη με πανω απο 15 βινταζ 5100 εχω να πω πως οι χρονοι που κρατανε ειναι εξωπραγματικοι.

Ενα μεγαλο ευχαριστω στον Αγιατολαχ, τον ανθρωπο που απλα ειδε καποια πραγματα μεσα μου και με ε σ π ρ ω ξ ε στον γκρεμο. ΦΙΛΕ σε ευχαριστω μεσα απο τα βαθη της καρδιας μου για τα παντα. Κυριως γιατι ειμαστε ΦΙΛΟΙ. Τα ρολογια ηταν απλα η αφορμη.

Οπως ευχαριστω και τους Φιλους Εννεα, Teo66, Mitsman, Vord, Alex  καθως και τον George που δημιουργησε αυτο το φορουμ και μου εδωσε την δυνατοτητα να βρω πραγματικους φιλους σε μια δυσκολη εποχη.

Lemania rules..... ;)

Enjoy

11
Vs(versus) / Tudor Heritage Black Bay vs Doxa Sub
« στις: Μάρτιος 12, 2012, 18:18:35 μμ »
Tudor Black Bay





Doxa Sub




Θελετε ενα καταδυτικο να αποπνεει Βινταζ αερα και αισθητικη....

Το ομολογουμενως πανεμορφο Τουντωρ η το κλασσικο ποια Ντοξα ειναι η επιλογη σας και γιατι?

Ευχαριστω
Ηλιας


13
Ιαπωνικές εταιρείες / Καταμετρηση SKX 007/009
« στις: Δεκέμβριος 27, 2011, 19:50:20 μμ »
 προτεινω να ξεκινησουμε με την καταμετρηση των 007 και 009 που υπαρχουν στο φορουμ ;) ;) ;)

ΕΣΥ εχεις 007/009? Δηλωσε το τωρα


Στοιχηθητε......



Παμε.....

14
Vintage ρολόγια / Omega Seamaster Ploprof 600m. Ref 166.077. Παρουσιαση
« στις: Δεκέμβριος 17, 2011, 12:28:35 μμ »
                                                                                Omega Seamaster Professional 600m/2000ft
                                                             

                                 
 

Κατα την διαρκεια της δεκαετιας του 60 το σπορ της καταδυσης εξελιχθηκε πολυ γρηγορα. Ο εξοπλισμος και τα εργαλεια για το συγκεκριμενο σπορ προηλθαν  απο τις στρατιωτικες και εμπορικες αναγκες δουλειας στους ωκεανους ανα τον κοσμο. Αυτη η κατασταση σε βιομηχανιες οπως η πετρελαικη δημιουργησαν οργανισμους επαγγελματιων δυτων. Μια απο τις πιο διασημες εταιρειες ηταν και η COMEX, που σαν εταιρεια ερευνας πετρελαιου ειχε αναγκη απο αξιοπιστα εργαλεια στα οποια οι δυτες της θα μπορουσαν να στηριχθουν. Εκεινες τις μερες οι υπολογιστες καταδυσης που φορουν οι δυτες σημερα θα επιαναν, λογω τεχνολογιας, ενα ολοκληρο δωματιο, ετσι οι δυτες στηριζονταν σε μια μηχανικη συσκευη που θα τους βοηθουσε να υπολογισουν ολους τους παραγοντες μια καταδυσης, το ρολοι.


 Οι εταιρειες ορολογοποιοιας αναγνωριζωντας αυτη την αναγκη μπηκαν στην αρενα του ανταγωνισμου ωστε να κατασκευασουν ενα τετοιο επαγγελματικο εργαλειο και ετσι ρολογια σαν το Rolex SeaDweller και το  Omega Seamaster Professional 600m/2000ft γεννηθηκαν. Το πλοπροφ ειναι ενα μεγαλο ρολοι, θα μπορουσαμε να πουμε μοντερνο σε μεγεθος. Τα περισσοτερα καταδυτικα ρολογια ειναι αρκετα μικρα με τα σημερινα δεδομενα. Επισης, ενω τα βινταζ ρολογια της περιοδου εχουν την αισθηση του φτθηνου το πλοπροφ μπορει ανετα να συγκριθει σαν κατασκευη με τα ρολογια που πωλουνται σημερα. Η ασσυμετρικη μονομπλοκ κασα ειναι βαρεια αρκετα και ειναι φτιαγμενη απο υψηλης ποιοτητας ατσαλι. Με την προστατευμενη κορωνα, και το κοκκινο κουμπι που μπολοκαρει την στεφανη το ρολοι προκαλει εκπληξη σε πολλους που δεν εχουν ξαναδει κατι τετοιο.
 Εξελιχθηκε απο την Ομεγα σε συνεργασια με την COMEX και τον θρυλικο Ζακ Υβ Κουστω και ηταν το πρωτο αδιαβροχο ρολοι που σχεδιαστηκε και κατασκευαστηκε αποκλειστικα για τις αναγκες του επαγγελματια δυτη. Το ρολοι εκανε 4 χρονια να φθασει την αγορα, και αυτο λογω των συνεχομενων δοκιμων σε αντιξοες συνθηκες. Τελικα το 1970 διατεθηκε στο εμποριο με το ονομα πλοπροφ (Ploprof) που προερχεται απο τον γαλλικο ορο επαγγελματιας δυτης (PLOngeur PROFessionnel). Η CΟΜΕΧ χρησιμοποιησε αρχικα καποια πρωτοτυπα και συνεχισε την ερυενα παραμονης στο νερο, δυτων και εξολισμου για παρατεταμενα χρονικα διαστηματα. Ενα μεγαλο θεμα που απασχολουσε τους διευθυνοντες της εταιρειας ηταν η εισοδος του ηλιου μεσα στο ρολοι που δημιουργουσε μια κατασταση κατα την οποια το κρυσταλλο θα μπορουσε να εκραγει η απλα να πεταχτει εξω απο την κασα κατα την αποσυμπιεση. Δεν υπαρχει καμμια αποδειξη οτι αυτο εγινε με καποιο πλοπροφ και τεστ που διεξηχθησαν στο Αμερικανικο κεντρο ωκεανογραφιας στο  Tarrytown εδειξαν πως το ρολοι ηταν πιο στεγανο απο οποιοδηποτε υποβρυχιο. Ομως η CΟΜΕΧ ηθελε να ειναι σιγουρη πως το χ ρολοι θα επρεπε να λυνει το προβλημα της απαγωγης ηλιου (He) και οχι απλα να στηριζεται σε μια πιο βελτιωμενη κατασκευη κασας. Ετσι επελεξαν να συνεχισουν τις μελετες τους με την Ρολεξ και την Ντοξα οι οποιες προσεφεραν τις βαλβιδες απαγωγης ηλιου. Να προσθεσουμε πως ενας αλλος παραγοντας που επηρεασε την επιλογη της  CΟΜΕΧ ηταν και το κοστος που στην συγκεκριμενη περιπτωση του πλοπροφ ηταν εξαιρετικα μεγαλο.
 Κατα την περιοδο εξελιξης των 4 ετων το πλοπροφ δοκιμαστηκε επανειλημενα στα 600μ στο εργοστασιο της Ομεγα και στα 1000μ στον κολπο της Λυων ανοικτα της Μασσαλιας. Χρησιμοποιηθηκε απο τον Κουστω σε μια σειρα πειραματων που ηταν σχεδιασμενα ωστε να μελετησουν την ανθρωπινη φυσιολογια σε βαθη ανωτερα των 500μ. Επισης, τον Σεπτεμβριο του 1970 στο πλαισιο της επειχηρησης Ιανος το ρολοι πραγματοποιησε η μαλλον συμμετειχε στο παγκοσμιο ρεκορ που πραγματοποιησαν 4 δυτες της  CΟΜΕΧ με συνολικο χρονο παραμονης  8 ημερες, 32 ωρες σε βαθος 253μ στο Ajaccio, για λογαριασμο της εταιρειας πετρελαιου Elf.

  Οπως ειπαμε και προηγουμενως το πλοπροφ ηταν το πιο ακριβο ρολοι της Ομεγα. Ειναι μαλλον σιγουρο πως η ομεγα δεν αποσβεσε καν τα εξοδα εξελιξης του ρολογιου κατα την διαρκεια της εμπορικης ζωης του μοντελου που κρατησε απο το 1970 εως το 1979. Το ρολοι απεκτησε μεγαλη φημη στου επαγγελματιες δυτες αλλα για τους χομπιστες ηταν μαλλον απαγορευτικο μιας και στοιχιζε οσο δυο Ρολεξ σαμπμαρινερ. Το πλοπροφ δοκιμαζονταν στην Ομεγα στις 60 ατμοσφαιρες και χρησιμοποιουσε τον μηχανισμο c1002 ενω η κατασκευη της κασας του οδηγησε την Ομεγα σε πολλες και εντυπωσιακες καινοτομιες για την εποχη.

 Η πρωτη ηταν η μονοκομματη κασα (πατεντα 480.680 του 1967) απο ατσαλι ενω υπηρξαν και καποια πρωτοτυπα απο τιτανιο που κατασκευασε η εταιρεια Schmitz. Η τετραγωνη κορωνα του ρολογιου εμπαινε μεσα στην κασα εξ' ολοκληρου ενω την προστατευτε ενα ειδικο συστημα  (πατεντα 503.310 του 1968). Η τοποθετηση της κορωνας στο 9 εγινε επισης για εργονομικους λογους. Το κρυσταλλο του ρολογιου ειναι ορυκτο και εχει υποστει ολες τις διαδικασεις ωστε να μην δημιουργει αντανακλασεις και να μην θαμπωνει. Για την ασφαλη τοποθετηση του επανω στην κασα εξασκειται πιεση 120 κιλων, ενω μετα σταθεροποιειται με ενα βιδωτο δαχτυλιδι που αποτελειται απο 2 ενδασφαλισμενα μερη- ενα πλαστικο και ενα ατσαλινο. Αυτο με την σειρα του ακουμπα σε ενα υψηλης ποιοτητας ελαστικο δακτυλιδι/τσιμουχα (seal) που κοντραρει στην κασα. Οταν το κρυσταλλο εγκατασταθει, τα δυο δακτυλιδια συμπιεζονται και σφραγιζουν ερμητικα το εσωτερικο της κασας. Σε μεγαλα βαθη και τρομερες πιεσεις αυτο ο κατασκευαστικος συνδυασμος μπορει να συνεχισει να συμπιεζει το ελαστικο δακτυλιδι/τσιμουχα (Seal) και το κρυσταλλο να πλησιασει επικυνδυνα του δεικτες στο καντραν του ρολογιου. Εδω να προσθεσουμε πως το σχεδιο αυτο που μολις περιγραψαμε χρησιμοποιειται απο την Ρολεξ στο Deep Sea.

 Επισης η περιστρεφομενη στεφανη του περιλαμβανει ενα συστημα κλειδωματος της ενδειξης, ωστε να μην γινει ποτε αλλαγη του χρονου καταδυσης κατα λαθος. Συνολικα στο πλοπροφ εχει δοθει ιδιαιτερη εμφαση στον δεικτη των λεπτων και την στεφανη, τα οποια ειναι τα μονα που ενδιαφερουν καποιον που βρισκεται στα 250 μετρα κατω απο την επιφανεια της θαλασσας. Επισης το πλοπροφ εχει μελετηθει ειδικα ωστε να να μην χρειαζεται βαλβιδα ηλιου μιας και το ηλιο δεν μπορει να μπει στο ρολοι. Για να επιτευχθει αυτο το ρολοι κατασκευαζεται ετσι ωστε να μην ειναι στεγανο απο εξωτερικους παραγοντες μονο αλλα να ειναι στεγανο και απο μεσα προς τα εξω. Η κασα του ειναι τοσο ερμητικα κλειστη, ωστε αν καποια δυναμη υποχρεωνε τον αερα που βρισκεται μεσα στο ρολοι να βγει εξω, αυτος θα χρειαζοταν χιλια χρονια να βγει. Ερευνες της εταιρειας επισης εχουν δειξει οτι η παρουσια ηλιου στο σωτερικο του ρολογιου, μειωνει την ακριβεια του. Επισης δοκιμες εχουν γινει και για το ποια ειναι η πιεση που θα πρεπει να εξασκησουμε ωστε να σταματησει το ρολοι να δουλευει, και η απαντηση ειναι 137 ατμοσφαιρες.
 Τελειωνοντας την μικρη αυτη παρουσιαση δεν μπορουμε παρα να μην θαυμασουμε εταιρειες οπως η Ομεγα, η Ρολεξ, η Ντοξα και αλλες, αλλα και ανθρωπους οπως τους ανωνυμους δυτες της Κομεξ η τους πιο διασημους σαν τον Κουστω τον Φαλκο και τους αλλους δυτες του Καλυψω. Οι δευτεροι εκαναν ηρωικα βηματα προς το αγνωστο και οι μηχανικοι των εταιρειων προσπαθησαν και καταφεραν να ικανοποιησουν τις επιθυμιες τους κατασκευαζοντας μηχανολογικα θαυματα που θα μεινουν για παντα καταγεγραμμενα στην συλλογικη μνημη των απανταχου ορολογοφιλων. Ενα απο αυτα ειναι και το Omega Seamaster Professional 600m/2000ft, το γνωστο μας και αγαπητο Πλοπροφ.


Ευχαριστω πολυ για τον χρονο σας, καθε σχολιο ευπροσδεκτο.

Ηλιας




Πηγες-
-Τευχος WOW. 08/2009. Σελ-76-79
-http://www.ploprof.com/Site/PloProf.html.
-http://www.omegawatches.com/spirit/hall-of-fame/watches/the-radical-ploprof.





Specifications:
 
•    Stainless Steel Monobloc case – Omega Ref. 166.0077 / 166,077
 
•    Bi-directional rotating locking Stainless Steel bezel
 
•    Tritium luminescent hands, hour markers and bezel
 
•    Antireflection coated mineral glass
 
•    Screw down captive crown
 
•    Black on silver Date display at 3 o'clock
 
•    Self-winding Omega 1002 movement with 20 jewels
 
•    Water resistant to 600 meters (2000 ft.)
 
•    Width: 54mm
 
•    Length: 45mm
 
•    Weight: approx. 175g with mesh bracelet
 
•    Thickness: 15mm
 
•    Crystal/Dial width: 29.4mm
 
•    Bezel width: 44mm
 
•    Lug width: 24mm


Movement Specifications:
 
•    Debut 1968
 
•    ø Dm= 27.9mm, H= 4.25mm
 
•    20 Jewels
 
•    28800 A/h
 
•    Power reserve approx. 40 hours
 
•    Quick set date – bi directional
 
•    Hacking
 
 

15
Vs(versus) / Doxa vs Aquadive vs Auriquoste
« στις: Δεκέμβριος 07, 2011, 01:57:50 πμ »
Βασιζομενες στην τρομερη επιτυχια της Ντοξα καποιες  εταιρειες αγορασαν το ονομα (Aquadive) η ξαναπαραγουν μοντελα ιστορικων κατυδυτικων ρολογιων των δεκατιων 60 και 70.

Παρατηρουμε δηλαδη μια αναβιωση της καταδυτικης Βινταζιλας......

Ποσταρω φωτογραφιες και θα ηθελα να μαθω ποιο σας ελκυει ποιο πολυ και ποιο θα αγοραζατε.

1) Doxa 1200t --- τιμη 1409 ευρω (χωρις τελωνεια)



2)Aquadive Bathyscape 100--- 962 ευρω το ατσαλι και 1111 ευρω το DLC--( χωρις τελωνεια)



3) Auricoste Spirotechnique--- περιπου στα 2000-2500 ευρω και βλεπουμε (απο αυτα που διαβασα)



Ασυνηθιστα ονοματα, καταδυτικη ιστορια στα κοκκινα, παραξενες (για τα μοντερνα δεδομενα) κασσες, ΕΤΑ μηχανες, τσιμπημενες τιμουλες για Doxa-Auricoste.

Ποιο θα διαλεγατε, ποιο σας φτιαχνει περισσοτερο και γιατι?

Ευχαριστω...




Σελίδες: [1] 2