Απάντηση

Προσοχή: αυτό το θέμα δεν έχει λάβει απαντήσεις για τουλάχιστον 120 ημέρες.
Αν δεν είστε σίγουροι ότι θέλετε να απαντήσετε, παρακαλούμε σκεφτείτε την περίπτωση να ξεκινήσετε ένα νέο θέμα.
Όνομα:
E-mail:
Τίτλος:
Εικονίδιο:

Περισσότερα Smileys [Άνοιγμα]
Τα επιπλέον Smileys, εμφανίζονται μέσα σε [img]..[/img].
Επαλήθευση:

Συντομεύσεις: Alt+s για αποστολή, Alt+p για προεπισκόπηση


Περίληψη θέματος

Στάλθηκε από: yannisb
« στις: Φεβρουάριος 21, 2022, 13:01:00 μμ »

Στα 80 μια χαρα ηταν για Εφαπαξ, να το φαει με κουριτσα και τεκιλες στο Μεχικο.....  :D
Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Φεβρουάριος 20, 2022, 21:21:45 μμ »

Πάντως, αν έσαχνε ένα κουαρτζ, θα ήντανε καλύτερα.  ;)
Στάλθηκε από: Thodorisklm
« στις: Φεβρουάριος 20, 2022, 15:32:19 μμ »

Καταπληκτικό Άλεξ !! Πολλά μπράβο !!!

Στάλθηκε από το KB2003 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Στάλθηκε από: Alexandros00
« στις: Φεβρουάριος 20, 2022, 13:07:26 μμ »

Σας ευχαριστώ πολύ όλους παιδιά

Στάλθηκε από το SM-N986B μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Στάλθηκε από: kostasios
« στις: Φεβρουάριος 20, 2022, 10:35:16 πμ »

Μπράβο σου Αλέξανδρε ,

Ένα θέμα «κόσμημα» για το φόρουμ…
Στάλθηκε από: watchman
« στις: Φεβρουάριος 20, 2022, 08:43:39 πμ »

Πολύ ωραίο κείμενο Αλέξανδρε,σε κάνει να αναρωτηθούμε εμείς τώρα με τόση ευκολία πόσο δύσκολο και ακατόρθωτο να κάνουμε κάτι παρόμοιο έστω και θεωρητικά!
Μεγάλο μυαλό, επίμονο και εφευρετικό.


Στάλθηκε από το M2007J20CG μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Στάλθηκε από: Spyoly
« στις: Φεβρουάριος 20, 2022, 08:43:35 πμ »

Αιτία της ανακάλυψης ήταν η από αιώνες πριν ,ανάγκη για ακριβή ναυτιλια ,κάτι που δεν είχαν καταφέρει να απαντήσουν τα λαμπρότερα μυαλά της εποχής ,όπως ο Νεύτωνας ,κατάφερε να το πραγματοποιήσει ο εφευρετικός   γιος ενός ξυλουργού.
Αφορμή όμως όμως ήταν το παρακάτω περιστατικό
https://historicengland.org.uk/listing/what-is-designation/heritage-highlights/sinking-of-ship-lead-to-invention-of-marine-chronometer/
Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Φεβρουάριος 20, 2022, 01:14:25 πμ »

Μεγάλο γατί ο έτσι. Και πείσμων. Και ξεροκέφαλος. Και εφευρετικός.

Πάνω στην δημιουργία του, στηρίχτηκε η ανάπτυξη του βασιλείου σε παγκόσμια αυτοκρατορία. Και σε δυνάστη ( κλέφτη ) των λαών.

Στάλθηκε από: P.I.T.
« στις: Φεβρουάριος 20, 2022, 00:45:20 πμ »

Δεν ήταν και ένα σχετικό video στο YouTube με αυτή την ιστορία του Χάρισον;
Στάλθηκε από: Alexandros00
« στις: Φεβρουάριος 19, 2022, 23:31:22 μμ »

Μπράβο Άλεξ!!!
Πολύ επιμονή ο τύπος
Ευχαριστώ Νίκο, μοναδικός θα έλεγα


Στάλθηκε από το SM-N986B μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Στάλθηκε από: oikonikos
« στις: Φεβρουάριος 19, 2022, 23:24:57 μμ »

Μπράβο Άλεξ!!!
Πολύ επιμονή ο τύπος
Στάλθηκε από: Alexandros00
« στις: Φεβρουάριος 19, 2022, 23:16:21 μμ »

Βαλτο ρε στο νημα με τα ναυτικα χρονομετρα για να το εμπλουτισεις.


Στάλθηκε από το RMX2170 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Ευχαριστώ φιλαράκι αν θυμάμαι καλά βαιε εσύ 1ος είχες γράψει για τη ζωη του Χάρισον.

Στάλθηκε από το SM-N986B μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Στάλθηκε από: Ευρυάναξ
« στις: Φεβρουάριος 19, 2022, 23:07:31 μμ »

Βαλτο ρε στο νημα με τα ναυτικα χρονομετρα για να το εμπλουτισεις.


Στάλθηκε από το RMX2170 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Στάλθηκε από: Ευρυάναξ
« στις: Φεβρουάριος 19, 2022, 23:04:54 μμ »

Ωραιος Αλεξ .


Στάλθηκε από το RMX2170 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Στάλθηκε από: Alexandros00
« στις: Φεβρουάριος 19, 2022, 21:48:05 μμ »

Ο Χάρισον λοιπόν έλυσα αυτό το πρόβλημα χρησιμοποιώντας...ξύλο !!
Όσο και αν μας φαίνεται κάπως, πρακτικά ήταν η τέλεια λύση .
Χρησιμοποίησε ενα ειδος τροπικού ξύλου Lignum Vitae, το οποίο εκτός από εξαιρετικά ανθεκτικό εχεο και την ιδιότητα να παράγει εσωτερικά λάδι το οποίο, από μόνο του,βγαίνει πολύ πολύ απαλά στο φλοιό του.
Για να ενσωματώσει όλες τις καινοτομίες του και τη κατασκευή του Η1 ο Χάρισον χρειάστηκε 5 χρόνια.
Το ρολόι, στην πρόσοψη εχει 4 dials.
Το κάτω δείχνει την ημερομηνία, δεξιά ώρα,αριστερά δευτερόλεπτα.
Στη κορυφή το second hand εκτελεί μια περιστροφή κάθε 2 λεπτά.
Το 1736 ο Χάρισον αποφασίζει να το δοκιμάσει στη πράξη πηγαίνοντας το μέχρι τη Λισαβόνα και να γυρίσουν πίσω.
Στο πήγαινε ο καιρός ήταν τόσο κακός, ο Χάρισον αρρώστησε και δεν μπορούσε να παρακολουθήσει το Η1.
 Στην επιστροφή όμως αφού είχε αναρρώσει πλήρως ο καιρός κατά πολύ καλύτερος και με λίγες επιδιορθωσεις  καθώς πλησιάζουν στην Αγγλία, ο καπετάνιος είναι σίγουρος ότι βλέπει την ακτή στο Start Point κοντά στο Πλίμουθ.
Σφήνα όμως με το Η1 ,αυτό που βλέπουν είναι η ακτή  The Lizard ,70 μίλια πιο δυτικά από εκεί που λέει ο καπετάνιος.
Και βέβαια ο Χάρισον είχε δίκιο.
Αυτό που απέμεινε για να κατακτήσει το πολυπόθητο βραβείο ήταν ένα ταξίδι 81 ημερών μέχρι τις Ινδίες και αφού γυρνούσαν κανονικά θα υπήρχε επίσημα αυτό που σήμερα αποκαλούμε " Marine chronometer ".
Ο Χάρισον αρνήθηκε πεισματικά να το επιτρέψει, χαρακτηριστικά είπε,πιστεύω ότι μπορώ να το κάνω ακόμα καλύτερο και ακόμα πιο αποτελεσματικό!!
Μέρα από 5 χρόνια αναπτυσοντας το Η2,το αφήνει χωρίς να το έχει δοκιμάσει αλλά πάλι είπε ότι μπορεί ακόμα καλύτερα και ξεκίνησε το Η3.
Το Η3 του πήρε 19 ολόκληρα έτη μέχρι να το τελειοποιησει, παρόλα αυτά πιστεύει ότι μπορεί ακόμα καλύτερα !!! ώσπου το 1761  31 ολόκληρα χρόνια μετά το Η1 ,το Η4 είναι έτοιμο.
Ο γιος του Χάρισον πραγματοποιεί το ταξίδι των 81 ημερων μέχρι τις Ινδίες και όταν γύρισαν υπήρχε μια απόκλιση των 5 δευτερολεπτων, όπου ήταν 30 φορές ανώτερη από το όριο όπου έθετε ο διαγωνισμός.
Στην ηλικία των 80 ετών έλαβε το βραβείο του.


Με τη σειρά στις φώτο από κάτω από το H1 στο H4 marine chronometer και στο τέλος ο χαρίσουν με το εσωτερικό του H4.

Στάλθηκε από το SM-N986B μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Στάλθηκε από: Alexandros00
« στις: Φεβρουάριος 19, 2022, 21:46:14 μμ »

Στις αρχές του 18ου αιώνα η Ευρώπη ήταν ο κυρίαρχος του κόσμου. Σε μια περίοδο όπου εχει ονομαστεί η χρυσή εποχή της εξερεύνησης " golden age of exploration " οι Ευρωπαίοι είχαν τα πιο δυνατά πλοία στο πλανήτη, ικανά να αντέξουν τις πιο σφοδρες καταιγίδες, να κάνουν πολυμηνα ταξίδια και ικανά να μεταφέρουν τρομερά φορτία.
Το σημαντικότερο και ,φαινομενικά, χωρίς τρόπο αντιμετώπισης, πρόβλημα εκείνης της εποχής ήταν το γεωγραφικό μήκος.
Ήταν αδύνατο να υπολογιστεί στη διάρκεια ενός ταξιδιού, κυρίως γιατί δεν υπήρχε μηχάνημα όπου να μπορέσει να αντέξει τις κακουχίες ενός ταξιδιού στη θάλασσα.
Για να καταλάβουμε  με οικονομικά μεγέθη τγς εποχής μας,ένα τέτοιο πλοίο, πλήρως φορτωμένο, είχε cargo  αξίας 1 δις  σημερινά λεφτά .
Το βασίλειο της Αγγλίας, θέλοντας με κάθε τρόπο λύσει αυτό το πρόβλημα ,γιατί σαφέστατα θα τους έκανε κυριαρχους του κόσμου, όπως τους έκανε, το 1714 έβαλε σαν έπαθλο 20.000 λίρες Αγγλίας (5.000.000 ευρώ) σε όποιον εφεύρει ένα μηχάνημα το οποίο θα προσδιορίζει το γεωγραφικό μήκος και θα μπορεί να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες ταξιδιού.
Ένας, από αυτούς όπου ανέλαβαν να λύσουν αυτό το πρόβλημα, είναι, ίσως, ο μεγαλύτερος ωρολογοποιος όπου εχει ζήσει ποτέ,Τζωρτζ Χάρισον.
Προσέξτε σε αυτό το σημείο, ο διαγωνισμός δεν έλεγε απαραίτητα να είναι ρολόι το αντικείμενο όπου θα έλυνε τα προβλήματα, ο ίδιος ο Χάρισον το ανέλαβε με αυτή τη μορφή.
Ήδη καταξιωμένος ωρολογοποιιος σε μηχανήματα ακριβείας, είχε επισης μια βαθιά γνώση των φυσικών νόμων.
Το χειρότερο μέρος, λοιπόν, για να υπάρχει ένα εκκρεμές, ειδικά εκείνη την εποχή, ήταν ένα πλοίο.  Καμμια σταθερότητα, το μηχάνημα θα κοπαναγε παντου με χίλια διο προβλήματα.
Επίσης οι θερμοκρασίες θα ήταν αφύσικες για ένα μηχάνημα απόλυτης ακριβείας να αντέξει σε τέτοια ταξίδια.
Ο Χάρισον λοιπόν, για να λύσει το πρόβλημα του μπαλανς, σκέφτηκε το εξης στο H1.
Σαν μηχάνημα είχε δύο μπαλανς να το έχουν σε λειτουργία, αυτό που έκανε λοιπόν, έβαλε αλλά 2 μπαλανς ώστε να λειτουργούν σαν αντίβαρα στην όλη κίνηση ως αντίβαρα!!
Τριβή.
Η τριβη μεταξύ των αντικειμένων του μηχανισμού ήταν πολύ μεγάλο πρόβλημα επίσης, έπρεπε να αντιμετωπιστει με άμεση αποτελεσματικότητα.
Ο πιο εύκολος τρόπος,φυσικά, ήταν το λάδι, ώστε να υπάρχει ευκολία στη τριβη αλλά...
Όπως αναφέραμε πιο πάνω, η αλλαγή στη θερμοκρασία θα άλλαζε την υπόσταση του λαδιού κάνοντας το είτε πιο παχύ είτε πιο λεπτό, με σοβαρές συνέπειες στη κίνηση και ακρίβεια του μηχανισμού.

Στάλθηκε από το SM-N986B μου χρησιμοποιώντας Tapatalk