Στάλθηκε από: george_
« στις: Νοέμβριος 21, 2024, 09:20:46 πμ » Θέλει έλεγχο
Οσον αφορα τα μηχανικα ειναι στα 5 χρονια στα ρολογια της μπαταριας ειναι καλο στα 10 να πηγαίνουν για φλατζουλες.....δεν μιλαω για καταδυτικά ομως
Είχα πάρει πριν αρκετά χρόνια από μέλος της ομάδας το SEIKO TURTLE 6309-7049. Δεν το φορούσα συχνά επειδή δεν είχε γίνει service. Το πήγα για service και στεγανοποίηση και το κόστος ήταν στα 70,00€. Τον ρώτησα βέβαια κάθε πότε πρέπει να κάνουμε service στα αυτόματα μας και μου είπε στα 3-4 χρόνια
καλημερα. Ενα ρολοι eco drive θεωρητικα καθε ποσο θελει servise? και ποιο το κοστος?
Καλά, το "άμεσα", (Κάντε κλικ εδώ να εμφανιστεί η φωτογραφία.) δεν είναι και τόοοοσο άμεση ανάγκη.
Η θεωρία λέει, ότι ένα μηχανικό ρολόι, κανονικά ελέγχεται, καθαρίζεται, λιπάινεται, ανα 2,5-7 χρόνια. Ανάλογα με την μηχανή, τις comlications, τα λάδια ( ....συνθετικά ), που χρησιμοποιούνται.
Αλλά, άλλο σέρβις κάνεις σε ένα 5-άρι SEIKO ( ....δηλαδή ...ποτέ), και άλλο σε ένα Patek.
Από την άλλη, υπάρχουν και άλλες συνθήκες που καθορίζουν το διάστημα του σέρβις. πχ
-Ειναι αδιάβροχο ή όχι ? Ενα στεγανό ρολόι, προστατεύεται περισσότερο από ρύπους από ένα dress, που μπαινοβγάινει αέρας, ρύποι, υγρασία, νεκρά κύτταρα, κλπ.
-Κλιματολογικές συνθήκες. Ειναι το ρολόι στο διάστημα ( ....στον διαστημικό σταθμό) , σε ελεγχόμενη ατμόσφαιρα, ανευ σκόνης και λοιπών ρύπων ? Σε ΦΘΠ, χωρίς καύσωνες και παγωνιές ? Χωρίς πιτσιλίσματα από πλύσιμο χεριών ?
-Ενταση χρήσης. Φοριέται καθημερινά ? Παντού ? ή είναι στην θυρίδα, και βγαίνει για την 25η Μαρτίου ? (Κάντε κλικ εδώ να εμφανιστεί η φωτογραφία.)
Συνεπώς, οι παράμετροι είναι πολλές. Ο κάθε χρήστης αποφασίζει, ανάλογα με την χρήση, την αξία του ρολογιού, και την ευκολία παροχής του σέρβις. Αλλο να πηγαίνεις 5 χιλιόμετρα πιο πέρα, και άλλο να το στέλνεις στην .........Ιαπωνία.
Υπάρχουν και δύο ειδών συντηρήσεις. Η προγραμματισμένη ( προληπτική ), και η επισκευαστική.
Εσύ, θεωρητικά, έχεις ξεπεράσει την προληπτική, και πας στην επισκευαστική, προκειμένου να επαναφέρεις τις αρχικές ιδιότητες.
Οι ενδείξεις είναι εξασθενημένο ελατήριο, και προφανώς κάποια ξεραμένα λάδια.
Καλό θα ήταν να το σερβίρεις, λύσιμο, πλύσιμο, συναρμολόγηση, λάδωμα, ρύθμιση, έλεγχος. Και σε αξιόλογο τεχνίτη. Οχι όπου-όπου.
Δεν μας είπες όμως. Κρατάει χρονομετρία ?
ήθελα να ρωτήσω το εξής. Έχω ένα αυτόματο tissot περί τα 11 χρονια. Δε του εχω κάνει ποτέ σερβις κ το φοράω σχετικά σπάνια. Πρόσφατα συνειδητοποιησα οτι ενω στις προδιαγραφες λέει ότι διατηρεί την ενέργειά του για 42 κάπου ωρες, τελικά στην πραγματικότητα κρατάει περι τις 22 ωρες μετά το κουρδισμα . Και παρότι το εχω φορεσει και 2-3 ωρες στο μεταξύ. Δεν είχα δει τί ίσχυε όταν το πρωτοπήρα. Είναι λογικό να υπαρχει τέτοια αποκλιση ή να το πάω άμεσα για σερβις?
Αν ποτέ αλλάξεις μπρασελέ , τον χρειάζομαι και συγκεκριμένα χρειάζομαι το κούμπωμα με το SQ το οποίο ηλιθιωδώς στο δικό μου φοιτητικό DIVERS QUARTZ 200 M PEPSI το χτύπησα γερά.
Έχω ψάξει παντού και δεν το βρίσκω.
Τέτοια ρολόγια MADE IN JAPAN με το σηματάκι του συγκεκριμένου εργοστασίου κατασκευής δυστυχώς δεν ξαναβρίσκεις.
Αν ποτέ αλλάξεις μπρασελέ , τον χρειάζομαι και συγκεκριμένα χρειάζομαι το κούμπωμα με το SQ το οποίο ηλιθιωδώς στο δικό μου φοιτητικό DIVERS QUARTZ 200 M PEPSI το χτύπησα γερά.
Έχω ψάξει παντού και δεν το βρίσκω.
Τέτοια ρολόγια MADE IN JAPAN με το σηματάκι του συγκεκριμένου εργοστασίου κατασκευής δυστυχώς δεν ξαναβρίσκεις.
Αν ποτέ αλλάξεις μπρασελέ , τον χρειάζομαι και συγκεκριμένα χρειάζομαι το κούμπωμα με το SQ το οποίο ηλιθιωδώς στο δικό μου φοιτητικό DIVERS QUARTZ 200 M PEPSI το χτύπησα γερά.
Ειναι πολυ ωραιο κομματι, το seiko αυτο. Καπως βλεπω τον μπρασελε του ομως, πολυ "μποσικο".....
Μια και μιλαμε για service στα ρολογια μας, θυμηθηκα ενα παλιο μου περιστατικο.
Εχω δωσει το omega, στον ιδιο τεχνιτη, που πεταξε χυμμα τους δεικτες, στο seiko 5.
Να αφαιρεσει κομματι απο τον μπρασελε. Καποιο βραδυ, διαπιστωσα, το ρολοι να λειπει απο το χερι μου.
Δεν το ειχα καταλαβει, το πως μου επεσε. Τρελλαθηκα φυσικα, και το εψαχνα με αγωνια παντου..
Το βρηκα τελικα, στο πατωμα του αυτοκινητου μου. Τυχη βουνο δηλαδη.
Μαζεψα τα κομματια, τις μπαρετες, και τα αφαλισα εγω πλεον, στον παγκο του συνεργειου μου.
Πως να εμπιστευτεις αυτον τον ανθρωπο, για μια σοβαρη εργασια, οπως το service?
Εχω ακόμη το συναίσθημα που ένοιωσα όταν το πρωτοείδα. Το αγαπάω, μου "μιλάει", με έναν δικό του τρόπο.
Το έκανα σέρβις, τσιμούχες και καθαρισμό, μπαταρία, μερικές φορές. Και στην ώρα ? Στο δευτερόλεπτο !
Το μπασελέ, έχει "τσακίσει" από τα σπασιματα του καρπού, σε βίαιες κινήσεις, αλλά είναι πολύ γερός ακόμη.
(Κάντε κλικ εδώ να εμφανιστεί η φωτογραφία.)(Κάντε κλικ εδώ να εμφανιστεί η φωτογραφία.)
Νεαρός (![]()
![]()
![]()
), τα φόραγα ΗΛΙΘΙΩΣ σφικτά, και κάθε κίνηση του καρπού τότε, αφενός μου πλήγωνε το χέρι από την κορώνα, αφ'ετέρου, τσάκιζε τα end links. Δες και τα Rolex Oyster, στην φωτό, που τότε ήτανε "τσιγκάκια", και παθαίνανε το ίδιο. Οπότε ανεκάλυψα τα Solid end links, από το Sea Dweller, και έβαζα σε ΟΛΑ τα Rolex που αγόραζα αυτό το μπασελέ. Και το GMT που έχω, αγορά του 1993, μπρασελέ από Sea Dweller έχει, με solid end links, και εννοείται και την διπλή ασφάλεια και την επέκταση για την στολή καταδύσεων. ( ...που ΔΕΝ έχω πια. Ελιωσε και πήρα και 30 κιλά
).
(Κάντε κλικ εδώ να εμφανιστεί η φωτογραφία.)
Μετά έμαθα να το φοράω ΛΙΓΟ πιο χαλαρό, κανονικά πρέπει να περνάει ένα δάκτυλο μεταξυ μπρασελέ και καρπού.
(Κάντε κλικ εδώ να εμφανιστεί η φωτογραφία.)
Εχεις δίκιο.
Σωστή προσέγγιση.
Επειδή για κάποια χρόνια, χρησιμοποίησα ακριβά ρολόγια, και έχοντας τεχνίτη με άριστες υπηρεσίες και τιμές, τα φρόντιζα, επειδή τα ταλαιπωρούσα.
Κατέληξα ότι δεν είμαι για Vacheron, πολλά στην αγορά, πολλά στο σέρβις, και δεν κάνανε για καθημερινά.
Δεν κανουν τα Vacheron για καθημερινα?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ειναι πολυ ωραιο κομματι, το seiko αυτο. Καπως βλεπω τον μπρασελε του ομως, πολυ "μποσικο".....
Μια και μιλαμε για service στα ρολογια μας, θυμηθηκα ενα παλιο μου περιστατικο.
Εχω δωσει το omega, στον ιδιο τεχνιτη, που πεταξε χυμμα τους δεικτες, στο seiko 5.
Να αφαιρεσει κομματι απο τον μπρασελε. Καποιο βραδυ, διαπιστωσα, το ρολοι να λειπει απο το χερι μου.
Δεν το ειχα καταλαβει, το πως μου επεσε. Τρελλαθηκα φυσικα, και το εψαχνα με αγωνια παντου..
Το βρηκα τελικα, στο πατωμα του αυτοκινητου μου. Τυχη βουνο δηλαδη.
Μαζεψα τα κομματια, τις μπαρετες, και τα αφαλισα εγω πλεον, στον παγκο του συνεργειου μου.
Πως να εμπιστευτεις αυτον τον ανθρωπο, για μια σοβαρη εργασια, οπως το service?
Εχεις δίκιο.
Σωστή προσέγγιση.
Επειδή για κάποια χρόνια, χρησιμοποίησα ακριβά ρολόγια, και έχοντας τεχνίτη με άριστες υπηρεσίες και τιμές, τα φρόντιζα, επειδή τα ταλαιπωρούσα.
Κατέληξα ότι δεν είμαι για Vacheron, πολλά στην αγορά, πολλά στο σέρβις, και δεν κάνανε για καθημερινά.
...του 1978. Να μην το φροντίσω λίγο ?
Εχει στην πλάτη του καταδύσεις, αλεξίπτωτα, ορειβασίες, χιονοδρομίες, κοπανήματα, χώματα, αεροπλάνα, κλπ.
Αριστη ποιότητα μεν, αλλά και λίγη φροντίδα δεν βλάπτει
ΠΟΛΥΑΓΑΠΗΜΕΝΟ![]()
(Κάντε κλικ εδώ να εμφανιστεί η φωτογραφία.)
(ποιός είναι ο Στέφανος; )
Μιλάμε για ρολόγια όπως αυτά που φοράει όλος ο κόσμος....
Χθεσινές, στην τύχη:
(Κάντε κλικ εδώ να εμφανιστεί η φωτογραφία.)
Ναι βρε Γιωργο, να του κανουμε service, δεν αντιλεγω, ειναι απαραιτητο στο ρολοι, αλλα ολοι κολλανε στον τεχνιτη, και στο εξοδο αυτο.
Ρωτησα ενα συγγενη μου, που ειναι κατοικος Ελβετιας. Αστο οπως ειναι λεει, γιατι θα σου παρουν το κεφαλι οι Ελβετοι.
Ολοι ψαχνουν καλο τεχνιτη, με μηδαμινο κοστος. Και οι αντιπροσωπειες εδω, δεν εχουν και το καλο ονομα. (εκτος της rolex)![]()
Καταληγωντας, παρατας το καλο ρολοι στο συρταρι, η θυριδα, και με τα λεφτα του service, περνεις ενα υποκαταστατο.
Δηλαδη, μεχρι 100 ευρω, να τα δωσω για ενα καλο αυτοματο. Παραπανω οχι, περνω ενα απλο 5αρακι, η ενα eko drive, και καθαρισα.
Εχει χαθει η εμπιστοσυνη στο service, και ο αλλος δεν το κανει..
Φυσικά έχουμε παραδείγματα ασυντήρητων ρολογιών που ακόμα δουλεύουν, αλλά σε ρολόγια κάποιας αξίας, εγώ δεν θα το επικροτούσα.Επειδή έχω σούρει πολλά στα Ρόλεξ ,να πω -για να είμαι και δίκαιος- τα εξής.
Οι κολλητοί μου έχουν και οι τέσσερις έχουν από ένα ρόλεξ .2 sub 1 Sd κι 1 gmt,όλα πενταψήφια.
Mέσος όρος κατοχής 10-15 χρόνια ο καθένας.Όλα είναι χωρίς σέρβις,και κανένα δεν έχει παρουσιάσει κανένα
ιδιαίτερο πρόβλημα ακόμη απ όσο ξέρω...
Νομίζω ότι καταλήγω στο "αν δεν έχει πρόβλημα το αφήνεις στην ησυχία του".Κι εγώ,μετά από τόσα χρόνια, εκεί έχω καταλήξει Βαγγέλη
Ευχαριστώ, Σπύρο.Πιστεύετε ότι αν δουλεύουνε σωστά δεν τα πειράζουμε και περιμένουμε να δούμε τα πρώτα σημάδια βλάβης για να κάνουμε σέρβις ή πρέπει στην 7ετία να γίνεται;
Μιλάω κυρίως για λάδωμα (ξεραίνονται τα λάδια αν δεν κινείται το ρολόι;) αλλά και τσιμούχες (ξεραίνονται με την πάροδο του χρόνου;).
Ένα καινούργιο ρολόι πχ. 7ετίας, που δεν έχει δουλέψει ποτέ ήταν στο συρτάρι, να κάνει σέρβις ή όχι;
Τις απόψεις/ πληροφορίες σας παρακαλώ κύριοι.
Ωραία τοποθετημένα τα ερωτήματα, Βαγγέλη.
Τα ίδια απασχολούν συχνά-πυκνά και εμένα, αλλά μην έχοντας γνώσεις δεν μπορώ να δώσω απαντήσεις.
Μεταφέρω όμως κάποιες σχετικές αναφορές που έχω διαβάσει στο ρώσικο φόρουμ.
Εκεί λοιπόν δίνεται γενικά αυστηρή σύσταση για πιστή τήρηση του προγράμματος συντηρήσεων.
Δεν ξέρω κατά πόσο ακολουθείται, αλλά πάντως το πνεύμα είναι "ούτε μία μέρα καθυστέρησης" στο σέρβις.
Κάποιοι φθάνουν στα άκρα (και νομίζω ένας το σημειώνει και στην υπογραφή του) και υποστηρίζουν ότι ρολόγια που παραμένουν πάνω από 2 χρόνια σε βιτρίνα δεν πρέπει καν να αγοράζονται, ακριβώς επειδή τα λάδια έχουν υποβαθμισθεί.
Δεν έχω ιδέα αν κάτι τέτοιο είναι σωστό και μου φαίνεται υπερβολή.
Από την άλλη, αν σκεφτούμε ότι εκεί το -15 είναι τόσο συχνό όσο στην Ελλάδα οι 30 βαθμοί Κελσίου, ίσως και να υπάρχει λογική στο να μη διακινδυνεύει κανείς ασερβίριστο και αλάδωτο μηχανικό ρολόι στους -25 και -30, όταν αυτές επίσης είναι αρκετά συχνές καταστάσεις...