Απάντηση

Προσοχή: αυτό το θέμα δεν έχει λάβει απαντήσεις για τουλάχιστον 120 ημέρες.
Αν δεν είστε σίγουροι ότι θέλετε να απαντήσετε, παρακαλούμε σκεφτείτε την περίπτωση να ξεκινήσετε ένα νέο θέμα.
Όνομα:
E-mail:
Τίτλος:
Εικονίδιο:

Περισσότερα Smileys [Άνοιγμα]
Τα επιπλέον Smileys, εμφανίζονται μέσα σε [img]..[/img].
Επαλήθευση:

Συντομεύσεις: Alt+s για αποστολή, Alt+p για προεπισκόπηση


Περίληψη θέματος

Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Οκτώβριος 01, 2022, 21:44:50 μμ »

«Το αεροπλάνο που άλλαξε την ιστορία του κόσμου»

Απαράμιλλη πτητική ομορφιά ελληνικού Spitfire !

Από τον Νοέμβριο του 2021 και μετά τις σόλο πτήσεις τους που οδήγησαν στην απαραίτητη πιστοποίηση,
τον ήχο των 1.700 ίππων του V12 κινητήρα της Rolls-Royce που κινεί το Spitfire MJ 755 της Πολεμικής Αεροπορίας,
ακούνε πλέον στο πιλοτήριο τους δύο έμπειροι Έλληνες χειριστές.



Bravo Johan and thank you. I was expecting a post from our air men. Congrats.
Στάλθηκε από: Johan-Mani
« στις: Οκτώβριος 01, 2022, 15:24:11 μμ »


«Το αεροπλάνο που άλλαξε την ιστορία του κόσμου»

Απαράμιλλη πτητική ομορφιά ελληνικού Spitfire !

Από τον Νοέμβριο του 2021 και μετά τις σόλο πτήσεις τους που οδήγησαν στην απαραίτητη πιστοποίηση,
τον ήχο των 1.700 ίππων του V12 κινητήρα της Rolls-Royce που κινεί το Spitfire MJ 755 της Πολεμικής Αεροπορίας,
ακούνε πλέον στο πιλοτήριο τους δύο έμπειροι Έλληνες χειριστές.

Στάλθηκε από: Johan-Mani
« στις: Ιούνιος 02, 2022, 21:22:06 μμ »




Στάλθηκε από: Johan-Mani
« στις: Μάρτιος 17, 2022, 18:03:54 μμ »

  17 March 2022 National Greek Day in AREOPOLIS !   And overflights of Greek oldtimer plane: F4G "Phantom" louuuuud !

Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Νοέμβριος 16, 2021, 11:23:12 πμ »

Να εύχεσαι να μείνει πάνω ο Ερντογαν

...θα τον κάνουν σαν τον Ελ Σιντ !  ;D
Στάλθηκε από: george_
« στις: Νοέμβριος 16, 2021, 06:01:52 πμ »

Να εύχεσαι να μείνει πάνω ο Ερντογαν
Στάλθηκε από: Gnl1977
« στις: Νοέμβριος 16, 2021, 06:00:25 πμ »

Στάλθηκε από: oikonikos
« στις: Οκτώβριος 04, 2021, 13:53:20 μμ »

Looks cool
Στάλθηκε από: Johan-Mani
« στις: Οκτώβριος 04, 2021, 11:56:16 πμ »


New Mexico-Albuquerque:  International Balloon-Festival 1st week October 2021 !

They have Altimeter watches ...?   ;D   :D



Στάλθηκε από: Ευρυάναξ
« στις: Ιούνιος 29, 2021, 20:23:27 μμ »

Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Ιούνιος 27, 2021, 11:40:33 πμ »

Low level F-16 μέσα στο φαράγγι του Βουραϊκού! cockpit video

Belgian F-16 pilot around Araxos (Patra)   :)

https://www.instagram.com/p/B7qtCwHhN1y/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=embed_video_watch_again

Try to follow the right hand of the pilot, and see the stick movements.  ;)
Στάλθηκε από: Ευρυάναξ
« στις: Ιούνιος 27, 2021, 11:20:32 πμ »








https://www.google.com/amp/s/armyvoice.gr/2021/06/dimitrios-kamperos-anavionei-i-ptisi-poy-ekane-o-trelokamperos/%3famp=1

Στάλθηκε από το PRA-LX1 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Στάλθηκε από: pugman
« στις: Μάιος 16, 2021, 12:03:54 μμ »

@Johan-Mani thank you!

Sent from my Poco X3 using Tapatalk

Στάλθηκε από: Johan-Mani
« στις: Μάιος 16, 2021, 09:11:45 πμ »

Low level F-16 μέσα στο φαράγγι του Βουραϊκού! cockpit video

Belgian F-16 pilot around Araxos (Patra)   :)

https://www.instagram.com/p/B7qtCwHhN1y/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=embed_video_watch_again
Στάλθηκε από: Spyoly
« στις: Μάιος 08, 2021, 09:49:20 πμ »

;)
Φαγάκι από το σπίτι  συνήθως μπάρες ενέργειας,φρούτα  και ξηροκαρπια 🙃ότι καλύτερο για για τις πολλές ώρες στον αέρα.Τα δύσπεπτα (αλλά συνήθως νόστιμα)φαγητά δημιουργούν έντονο πρόβλημα στο στομάχι και αίσθημα κούρασης .
Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Μάιος 08, 2021, 00:22:53 πμ »

@Giorgos_I τότε δεν τα ήξερα, μετά τα έμαθα.


Sent from my Poco X3 using Tapatalk

 ;)
Στάλθηκε από: pugman
« στις: Μάιος 08, 2021, 00:18:27 πμ »

@Giorgos_I τότε δεν τα ήξερα, μετά τα έμαθα.


Sent from my Poco X3 using Tapatalk

Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Μάιος 08, 2021, 00:07:23 πμ »

....και σε πολύωρα ταξίδια, και στην πολιτική αεροπορία ίσχυε ότι ο θάλαμος διακυβέρνησης, με 2 -3 χειριστές, έτρωγε διαφορετικά φαγητά.

Αν δε ήταν catering και από παράξενες χώρες, πχ Αίγυπτο, ............τοστάκι.  :D :D :D :D

Ας μας πεί ο @Spyoly  ;)
Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Μάιος 08, 2021, 00:03:40 πμ »

Εκεί υπηρέτησα τη μαμά πατρίδα. Κάποια στιγμή πηγαίνοντας Κύπρο ( τα red arrows ) σταμάτησαν για ανεφοδιασμό στη μοίρα μου και είχα την ευκαιρία να τους δω απο κοντά. Είχαν μαζί τους κολατσιό ( με εντυπωσίασε αυτό ) και ήπιαν μόνο νερό. Υπέροχες κόκκινες στολές με το στέμμα ραμμένο με χρυσή ( κίτρινη ) κλωστή.

Sent from my Poco X3 using Tapatalk

Συγκεκριμένη διατροφή, για λόγους ασφαλείας. Φαντάζεσαι, σε ένα μονοθέσιο, στην μέση του πελάγου, να πάθεις συμπτώματα δηλητηρίασης ? ή να σου πέσει η πίεση στο loop ?

Το έχω βιώσει και σε άλλες "αποστολές", για το διάστημα που απαιτείται 100% "απόδοση", μόνον νερό για την αφυδάτωση. Κaι από συγκεκριμένο μπουκάλι.

Τιποτε άλλο, ειδικά από άλλο "μαγειρείο".

@pugman
Στάλθηκε από: pugman
« στις: Μάιος 07, 2021, 23:48:00 μμ »

Εκεί υπηρέτησα τη μαμά πατρίδα. Κάποια στιγμή πηγαίνοντας Κύπρο ( τα red arrows ) σταμάτησαν για ανεφοδιασμό στη μοίρα μου και είχα την ευκαιρία να τους δω απο κοντά. Είχαν μαζί τους κολατσιό ( με εντυπωσίασε αυτό ) και ήπιαν μόνο νερό. Υπέροχες κόκκινες στολές με το στέμμα ραμμένο με χρυσή ( κίτρινη ) κλωστή.

Sent from my Poco X3 using Tapatalk

Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Μάιος 07, 2021, 23:37:37 μμ »

http://www.youtube.com/watch?v=C2zQw-MNz74

Πάω να μείνω στην Τανάγρα !  ;D

Ο @Alexandros00 είναι δίπλα, και θα τους βλέπει. Α ρε τυχερέ.  :)
Στάλθηκε από: pugman
« στις: Μάιος 07, 2021, 22:51:56 μμ »

Στάλθηκε από: Spyoly
« στις: Μάιος 03, 2021, 11:59:38 πμ »

Απλά να προσθέσω ότι στα σύγχρονα μαχητικά το θέμα είναι ακόμα πιο περίπλοκο λόγω της δυνατότητας του thrust vectoring. Δεν θυμάμαι απέξω αν το Rafale έχει αλλά αεροπλάνα όπως το Su57, F35, κλπ έχουν δυνατότητα για ελιγμούς που απλά ήταν αδύνατοι με παλαιότερα μαχητικά.
Το ραφαλ δεν διαθέτει τέτοια τεχνολογία Χρήστο,πλην όμως είναι εξαιρετικά  ευέλικτο.
Αυτό που έχουν καταφέρει οι Γάλλοι είναι να έχουν δημιουργήσει μια από τις πλέον αποδοτικές  πλατφόρμες μεταφοράς υπερσύγχρονων οπλικών συστημάτων αλλά και ηλεκτρονικών αυτοπροστασίας.
Επίσης για το μέγεθος του το φορτίο όπλων και δεξαμενών που μπορεί να μεταφέρει είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο και του προσδίδει  ικανότητες πολλαπλών ρόλων....άσε που είναι και υπερβολικά όμορφο 😍
Στάλθηκε από: pugman
« στις: Μάιος 03, 2021, 11:51:03 πμ »

@blah σωστό και αυτό! Ακόμα ένα έξυπνο σύστημα που δίνει απίστευτες δυνατότητες ελιγμών.

Sent from my Poco X3 using Tapatalk

Στάλθηκε από: blah
« στις: Μάιος 03, 2021, 11:29:15 πμ »

Απλά να προσθέσω ότι στα σύγχρονα μαχητικά το θέμα είναι ακόμα πιο περίπλοκο λόγω της δυνατότητας του thrust vectoring. Δεν θυμάμαι απέξω αν το Rafale έχει αλλά αεροπλάνα όπως το Su57, F35, κλπ έχουν δυνατότητα για ελιγμούς που απλά ήταν αδύνατοι με παλαιότερα μαχητικά.
Στάλθηκε από: pugman
« στις: Μάιος 03, 2021, 11:23:10 πμ »

Πολύ καλή ανάλυση αγαπητέ @Giorgos_I .
Τα είπες σχεδόν όλα. Μεγάλο κεφάλαιο η αεροδυναμική κ το πώς καταφέρνει να πετάει ένα τόσο βαρύ και μεγάλο κατασκεύασμα. Απλά εγώ δεν έχω την υπομονή να γράψω τόσα.
Υπάρχουν στο YouTube videos που αναλύουν το θέμα με animations και γίνεται ευκολότερα κατανοητό. Δυστυχώς στην εποχή μου δεν υπήρχαν τέτοια "βοηθήματα". Θυμάμαι το διάβασμα που έριξα για την πτήση του ελικοπτέρου.

Sent from my Poco X3 using Tapatalk

Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Μάιος 03, 2021, 01:38:28 πμ »

Ναι ο σχεδιασμός του αεροσκάφους με τα canards του παρέχει τη δυνατότητα να πηγαίνει με χαμηλή μεν ταχύτητα αλλά με επίσης όχι ιδιαίτερα μεγάλη γωνία προσβολής δίχως να βγαίνει εκτός φακέλου πτήσης. Δεν φαίνεται στο βίντεο αλλά όσοι γνωρίζουν το αντικείμενο το καταλαβαίνουν.

Sent from my Poco X3 using Tapatalk

Για να διατηρηθεί στον αέρα ένα ιπτάμενο ( ? ) αντικείμενο, θα πρέπει να "υπερνικήσει" την βαρύτητα.

Σε ένα αεροπλάνο, ( οιοδήποτε ), αυτό επιτυγχάνεται με την μάζα του αέρα που διέρχεται από τις πτέρυγες, που έχουν ειδική διαμόρφωση ( γεωμετρικά χαρακτηριστικά )

Πολύ μάζα αέρα, μεγάλη άντωση, μικρή μάζα αέρα, μικρή άντωση.

Η μάζα αέρα που διέρχεται από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των πτερύγων, είναι συνάρτηση της ταχύτητας και του σχεδιασμού των πτερύγων / μέγεθός τους.

Αρα, με ΔΕΔΟΜΕΝΗ την επιφάνεια και τον σχεδιασμό των πτερύγων, υπάρχει μια "ελάχιστη" απαιτούμενη ταχύτητα, για να στηρίζεται το αεροσκάφος. Αν αυτή μειωθεί, απλώς, το αεροσκάφος, παύει να έχει στήριξη, και ...............πέφτει.  :( Αυτό, στην αεροπορίκή ορολογία, λέγεται απώλεια στήριξης, ( στολάρισμα ), και σε κάθε περίπτωση, προσπαθούμε να το αποφύγουμε.

Στο συγκεκριμένο, η ταχύτητα μειώνεται μεν, αλλά, ΔΕΝ σταματα. Αν σταματούσε, απλώς, .......θα μας ερχόταν στο κεφάλι.  :'( :'( :'(

Εδώ, είναι η λήψη με τηλεφακό, που το κάνει να φαίνεται ακινητο. Αλλά, ΔΕΝ είναι. Ασχέτως τίτλου.

Τα μικρής ταχύτητας αεροπλάνα, πχ εκπαιδευτικά μονοκινητήρια, έχουν αναλογικά μεγάλες πτέρυγες.
Τα μεγάλης ταχύτητας, πχ μαχητικα, έχουν μικρότερες.

Ενας άλλος παράγοντας, είναι και το σχήμα, πχ κάθετες, με κλίση, σχήματος Δέλτα, κλπ.

Επειδή, τα αεροσκάφη, κινούνται σε ένα εύρος ταχυτήτων, οι πτέρυγες ενος συγκεκριμένου, με δεδομένο το σχήμα και το μέγεθος, έχουν ειδικές επιφάνειες, που αναπτύσονται και αυξάνουν την ενεργή επιφάνεια, αλλά και κάποια γεωμετρικά χαρακτηριστικά, ( καμπυλότητα ) για τις χαμηλότερες ταχύτητες απο-προς-γείωσης. Μετά την απογείωση, και με την ανάπτυξη επιπλέον ταχύτητας, οι επιφάνειες αυτές, ανασύρονται, για να μειώνεται και η οπισθέλκουσα, δηλαδή σντίσταση στην κινηση.

Ανάλογα με το βάρος απογείωσης, και φυσικα, με το υψόμετρο - θερμοκρασία αέρα, η ανάπτυξη των διαφόρων επιφανειών των πτερύγων, διαφοροποιείται.

Ολα τα σχετικα στοιχεία, αναφέρονται στον φάκελο πτήσης, που καθορίζει τα ασφαλή όρια , ανα τύπο, βάρος, ύψος, κλπ.

Αλλα στοιχεία υπολογίζουν στο Rafale με έναν χειριστή και 15 λεπτά επίδειξης, και άλλα σε ένα με πλήρες  φορτίο καυσίμων, και οπλισμό.

Αλλιώς γυρίζει ένα άδειο, αλλιώς ένa φορτωμένο. Και με άλλη ταχύτητα - μήκος διαδρόμου - φεύγει το ένα, με άλλο το άλλο.

Και στους ελιγμούς, με πλήρη ισχύ, εννοείται ότι μειώνεται ο χρόνος παραμονής στον αέρα.

Φυσικά, όλα τα αεροσκάφη, έχουν προειδοποίηση απώλειας στήριξης, που σου φωνάζει "ΞΥΠΝΑ", και μερικά, ανάλογα με το ύψος, μπορούν να κάνουν και κινησεις αποφυγής, αν ο "μάστορας" τελεί σε κατάσταση χωρίς αντίληψη.

Ειναι πάρα πολύ πολύπλοκο το θέμα, για να εξηγήσει κανείς, ( εν προκειμένω εγώ ), την όλη διαδικασία.

Αναφέρω δύο παραδείγματα, πολιτικής αεροπόρίας, μια και τα της πολεμικής, είναι ΜΗ δημοσιεύσιμα.

Ολυμπιακή, αεροσκάφος 747

Κράτηση κινητήρα, χωρις αρκετή ταχύτητα στην φάση της απογείωσης. Η Boeing, θεωρεί το αεροσκάφος "απωλεσθέν", μαι και τα στοιχεία πτήσης, όπως κατεγράφησαν, δεν υποστηρίζουν πτήση. Και όσες φορές επιχείρησαν την απανάληψη,...........ΜΠΑΜ.

Ο "δάσκαλος" ομως, το έφερε πίσω.  ;)

https://www.youtube.com/watch?v=4WSPY9z89bU

Πτήση 522 Ηλιος,
 
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B7_522_%CF%84%CE%B7%CF%82_Helios_Airways

Αν το είχαν προγραμματίσει ολοκληρωτικά, θα έρχόταν στην προσγείωση και μόνο του. Επεσε από ελλειψη καυσιμων.


@Spyoly @pugman
Στάλθηκε από: pugman
« στις: Μάιος 02, 2021, 23:56:57 μμ »

Ναι ο σχεδιασμός του αεροσκάφους με τα canards του παρέχει τη δυνατότητα να πηγαίνει με χαμηλή μεν ταχύτητα αλλά με επίσης όχι ιδιαίτερα μεγάλη γωνία προσβολής δίχως να βγαίνει εκτός φακέλου πτήσης. Δεν φαίνεται στο βίντεο αλλά όσοι γνωρίζουν το αντικείμενο το καταλαβαίνουν.

Sent from my Poco X3 using Tapatalk

Στάλθηκε από: Gnl1977
« στις: Μάιος 02, 2021, 22:29:13 μμ »

Στάλθηκε από: Taylor 1981
« στις: Απρίλιος 29, 2021, 15:16:39 μμ »

Προσεχώς τον Ιούνιο στους ελληνικούς αιθέρες!