Μιας και το θεμα της στεγανοτητας μπορει να ενδιαφερει καποιους, απλα χθες παρελαβα απο τεχνιτη εναν tag heuer chrono quartz 2000 (εχω ανεβασει φωτο) που το ειχα δωσει για αλλαγη μπαταριας και στεγανοποιηση...Πανω στη συζητηση μου ειπε πως το ρολοι οταν ανοιχτει πχ για αλλαγη μπαταριας, για να αποκτησει θεωρητικα την αρχικη του στεγανοτητα (την εργοστασιακη) θα πρεπει να αλλαχτουν κουμπια, και ενδεχομενως (αν θυμαμαι καλα) και η κορωνα...
Χάρη και λοιποί,
εξαρτάται από την κάθε κατασκευή.
Οσο περισσότερες "οπές" υπάρχουν στην κάσα, τόσοι και οι κίνδυνοι. Βγάλε το "γυαλί" και το πίσω "καπάκι", τι μένει ?
Η κορώνα. Οπότε, τα "καλά", έχουν μόνον μία "οπή", που την σφραγίζουν με την κορώνα που "κοχλιώνεται"
στην κάσα.
Αν η κοχλίωση είναι σωστά σχεδιασμένη, με ελαστικά παρεμβύσματα στεγανοποίησης, απλώς αλλάζουνε τα ελαστικά παρεμβύσματα.
Αν πρέπει να αλλάζει και η κορώνα, τότε θα πρέπει να αλλάξει και η κοχλίωση ( λαιμός ), οπότε πάμε αλλού.
Ταχύμετρα, χειρισμοί άλλων λειτουργιών, χρονογράφοι, κλπ, δημιουργούν πιθανές πληγές, οπότε, η κατασκευή κινδυνεύει από εισροή, αν εκτεθεί σε υγρά περιβάλλοντα, και μάλιστα αν είναι υπο πίεση. Και οι πραγματικοί δύτες, δεν έχουν complications.
Γιατί οι complications, χρειάζονται χειριστήρια, και αν για να κρατήσεις στεγανότητα, πρέπει να αλλάζεις, κορώνες, κουμπιά, "σπυριά", κλπ, ......χάθηκες.
Οι καλές κατασκευές, με συστήματα λαβυρίνθων και ελαστικών παρεμβυσμάτων, και ει δυνατόν σε αλληλουχία, ( εν σειρά ), εξασφαλίζουν την στεγανότητα, χωρίς υποχρεωτικές αλλαγές των χειριστηρίων.
Οταν ακους τέτοια,
"............θα πρεπει να αλλαχτουν κουμπια, και ενδεχομενως (αν θυμαμαι καλα) και η κορωνα... ....", δεν μιλάμε και για την πιο μελετημένη κατασκευή που έχουμε δει.