Απάντηση

Όνομα:
E-mail:
Τίτλος:
Εικονίδιο:

Περισσότερα Smileys [Άνοιγμα]
Τα επιπλέον Smileys, εμφανίζονται μέσα σε [img]..[/img].
Επαλήθευση:

Συντομεύσεις: Alt+s για αποστολή, Alt+p για προεπισκόπηση


Περίληψη θέματος

Στάλθηκε από: mic
« στις: Φεβρουάριος 17, 2024, 01:32:50 πμ »

η 'αργκώ΄των ωρολογοποιών στην Ελλάδα ξεκάθαρα πηγάζει από τη γαλλική γλώσσα (λόγω Ελβετίας)  και όχι απότην αγγλική...

π.χ. barillet, balance, pivot, barette, cadran, canon, couronne, doublé, gravure, lame, loupe, marque, palette, pignon, pince, pivot, planer, plateau, presse, profil, retouche, rubis, tirette, virole

Λένε δηλαδή:    ρόδα κανώ, λάμα, παλέττες, πινιόν, πιβώ, πρέσσα, τιρέτα, βιρόλι

Πολύ σωστά.
Στάλθηκε από: vc222
« στις: Φεβρουάριος 17, 2024, 01:22:07 πμ »

... στο βαρελάκι του μπαριλιέ (αργκό παλιών ωρολογοποιών - barell arbor αγγλιστί), ...

η 'αργκώ΄των ωρολογοποιών στην Ελλάδα ξεκάθαρα πηγάζει από τη γαλλική γλώσσα (λόγω Ελβετίας)  και όχι απότην αγγλική...

π.χ. barillet, balance, pivot, barette, cadran, canon, couronne, doublé, gravure, lame, loupe, marque, palette, pignon, pince, pivot, planer, plateau, presse, profil, retouche, rubis, tirette, virole

Λένε δηλαδή:    ρόδα κανώ, λάμα, παλέττες, πινιόν, πιβώ, πρέσσα, τιρέτα, βιρόλι
Στάλθηκε από: teomad
« στις: Φεβρουάριος 15, 2024, 11:36:12 πμ »

Σε seiko 7009 γνωρίζουμε αν μπορούμε να βάλουμε τροχό αντιστάθμισης από Orient ? O τροχός Οrient έχει κωδικό 46941 η το 46943


Το δοκίμασα αυτό  Ρόδα κομπλέ με τρίχα  orient λειτούργησε μια χαρά στον 7009 , τους κωδικούς τους έχω γράψει αν κανένας λύσει 7009 ποτέ μπορει να τους βρει εδώ
Στάλθηκε από: teomad
« στις: Ιανουάριος 22, 2024, 18:47:54 μμ »

Καλημέρα!  :)  Γράσο στο ελατήριο και στο εσωτερικό του μπαριλιέ (barell) και D3 στο βαρελάκι του μπαριλιέ (αργκό παλιών ωρολογοποιών - barell arbor αγγλιστί), πάνω και κάτω καθώς και στην πλατίνα εκεί

που κάθεται ο μπαριλιές. Βέβαια για να γίνει σωστός καθαρισμός και λίπανση, πρέπει το ελατήριο να βγει, ακόμα περισσότερο στα αυτόματα ρολόγια, γιατί χρειάζεται λίπανση και στα κάθετα εσωτερικά

τοιχώματα του μπαριλιέ. Στο σημείο αυτό να πούμε για κάποιον που δεν έχει εμπειρία (εσύ έχεις), ότι χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στο να βγάλεις το ελατήριο και με το χέρι βγαίνει σιγά σιγά, γιατί αν βγει

απότομα ένα ελατήριο που βρίσκεται υπό τάση μέσα στον μπαριλιέ, τότε απελευθερώνεται ξαφνικά και απροσδόκητα,  :o  ένα έλασμα με μήκος περίπου 1,5 μέτρα, κοφτερό, που μαστιγώνει και βγάζει μάτι

πανεύκολα!

Για μελετησε  βλεπω να ακουλουθω τη μεθοδο   :)

https://www.youtube.com/watch?v=Eh4mCLbkVPQ&ab_channel=GalaxyGalaxy
Στάλθηκε από: teomad
« στις: Ιανουάριος 22, 2024, 17:58:26 μμ »

Οπλιζει ? Φορτώνει όσο πρέπει? Πιάνει καλά στον πειρο?

Δεν αιτιολογειται να μην έχει ενέργεια,  παρά μόνον αν δεν είναι στερεωμένοι σωστά,  ή δεν φορτίζει σωστά.

Αν το φορτίσεις πλήρως, αποδίδει την ισχύ,  η σταματά ενώ το ελατήριο είναι ακόμα φορτισμένο?

Μήπως το ελατήριο εχει πλέον παραμορφωθει και δεν αναπτύσσεται? Όταν το βγάζεις ελεύθερο, παραμένει κουλουριασμενο?

Αν έχει υποστεί από ακινησία μόνιμη παραμόρφωση, δεν θα σου αποδώσει ενέργεια.

Η λίπανση, ελάχιστη, στο τύμπανο, ειναι για να μην προσθέτει τριβες.

Το πειρο στο κέντρο στα αγγλικά τον λένε arbour,  στα ελληνικά, δεν ξέρω.

Φιλε μου Γεωργιε θα απαντησω σε ολες τις ερωτήσεις σου.
Οπλιζει ?    ΝΑΙ
Φορτώνει όσο πρέπει?  ΔΕΝ  ΤΟ ΞΕΡΩ
Πιάνει καλά στον πείρο ? ΑΝ ΕΝΝΟΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΤΡΑΚΤΟ ΝΑΙ
Αν το φορτίσεις πλήρως, αποδίδει την ισχύ ? ΟΧΙ
η σταματά ενώ το ελατήριο είναι ακόμα φορτισμένο? ΣΤΑΜΑΤΑ ΟΤΑΝ ΒΓΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΧΕΡΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ ΣΕ ΓΡΗΓΟΡΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΠΟΣΟ ΕΧΕΙ ΦΟΡΤΙΣΕΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΩ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΡΟΛΟΙ ΔΕΝ ΚΟΥΡΔΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΞΩ
Μήπως το ελατήριο εχει πλέον παραμορφωθει και δεν αναπτύσσεται?  ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΩ ΤΟ ΕΒΓΑΛΑ ΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΒΑΛΑ ΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ
Όταν το βγάζεις ελεύθερο, παραμένει κουλουριασμενο ?ΝΑΙ
Αν έχει υποστεί από ακινησία μόνιμη παραμόρφωση, δεν θα σου αποδώσει ενέργεια.  ? ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΥΤΟ ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ

 λίπανση, ελάχιστη, στο τύμπανο, ειναι για να μην προσθέτει τριβες. ? Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΜΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ .Τι μαρκα γρασσο να βαλω , να βαλω το ιδιο και στα τοιχώματα ?
Το πειρο στο κέντρο στα αγγλικά τον λένε arbour,  στα ελληνικά, δεν ξέρω. ? ΑΤΡΑΚΤΟΣ


Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Ιανουάριος 22, 2024, 14:24:49 μμ »

Οπλιζει ? Φορτώνει όσο πρέπει? Πιάνει καλά στον πειρο?

Δεν αιτιολογειται να μην έχει ενέργεια,  παρά μόνον αν δεν είναι στερεωμένοι σωστά,  ή δεν φορτίζει σωστά.

Αν το φορτίσεις πλήρως, αποδίδει την ισχύ,  η σταματά ενώ το ελατήριο είναι ακόμα φορτισμένο?

Μήπως το ελατήριο εχει πλέον παραμορφωθει και δεν αναπτύσσεται? Όταν το βγάζεις ελεύθερο, παραμένει κουλουριασμενο?

Αν έχει υποστεί από ακινησία μόνιμη παραμόρφωση, δεν θα σου αποδώσει ενέργεια.

Η λίπανση, ελάχιστη, στο τύμπανο, ειναι για να μην προσθέτει τριβες.

Το πειρο στο κέντρο στα αγγλικά τον λένε arbour,  στα ελληνικά, δεν ξέρω.
Στάλθηκε από: teomad
« στις: Ιανουάριος 22, 2024, 13:23:43 μμ »

Καλημέρα!  :)  Γράσο στο ελατήριο και στο εσωτερικό του μπαριλιέ (barell) και D3 στο βαρελάκι του μπαριλιέ (αργκό παλιών ωρολογοποιών - barell arbor αγγλιστί), πάνω και κάτω καθώς και στην πλατίνα εκεί

που κάθεται ο μπαριλιές. Βέβαια για να γίνει σωστός καθαρισμός και λίπανση, πρέπει το ελατήριο να βγει, ακόμα περισσότερο στα αυτόματα ρολόγια, γιατί χρειάζεται λίπανση και στα κάθετα εσωτερικά

τοιχώματα του μπαριλιέ. Στο σημείο αυτό να πούμε για κάποιον που δεν έχει εμπειρία (εσύ έχεις), ότι χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στο να βγάλεις το ελατήριο και με το χέρι βγαίνει σιγά σιγά, γιατί αν βγει

απότομα ένα ελατήριο που βρίσκεται υπό τάση μέσα στον μπαριλιέ, τότε απελευθερώνεται ξαφνικά και απροσδόκητα,  :o  ένα έλασμα με μήκος περίπου 1,5 μέτρα, κοφτερό, που μαστιγώνει και βγάζει μάτι

πανεύκολα!
Χρήσιμα όλα και ευχαριστώ για τις συμβουλές σου.Διαβασα την νύχτα ότι για να δουλέψει σωστά το ρολόι αυτό χρειάζεται συγκεκριμένο λάδι στα τοιχώματα του τυμπάνου .Συγκεκριμένα λένε θέλει το moebius 8217 στα τοιχώματα και τίποτα άλλο. Αυτό με έχει προβληματίσει διότι δεν έχω αυτό το γρασσο και  είναι ακριβό ,σεικο λάδι δεν έχω οπότε το αφήνουμε λίγο ανοιχτό το θέμα.Το ρολόι αν και παλιό δεν κρατάει αυτονομία αφού βγει από το χέρι σε δοκιμές που έκανα.Μολις περάσουν 2 ώρες σε τραπέζι σταματάει
Στάλθηκε από: teomad
« στις: Ιανουάριος 22, 2024, 13:04:45 μμ »

....είπα να πω και εγώ μια ...........εξυπνάδα , πριν πάω για ...........ύπνο !  ::)

Εχεις προχωρήσει πολύ, (Κάντε κλικ εδώ να εμφανιστεί η φωτογραφία.) και με δισκάκι για τα εξαρτήματα, ??? κλπ, οπότε λέω, ή είναι τολμηρός,  ;) ή ........Θεο-πάλαβος.  :o

Και μετά, λέω μάλλον το δεύτερο,  ;) εξ ου και το επιλεγέν όνομα

teo - Θεό
mad - παλαβός.

Φυσικά με καλή πρόθεση, στα πλαίσια του καυστικού χιούμορ, αν παρεξηγηθείς, θα το ...........αποσύρω (Κάντε κλικ εδώ να εμφανιστεί η φωτογραφία.)

Όπως το λες δεν παρεξηγω να εκφράζεσαι άνετα χεχε.Η βαση είναι χρήσιμη γιατί κάνω διαχωρισμό τα πραγματσκια ώστε να έχω μια σειρά .Παλιά τα έβαζα σε ένα μόνο κουτάκι και έτρωγα πολύ ώρα κυρίως με τα βιδακια να τα ξεχωρίσω.Ολα αυτά είναι χόμπι και απλά προσπαθώ όσο μπορώ να το βελτιώνω  :) Μοιράζομαι τα θεματακια μαζί σας προσθέτοντας τις απορίες μου και φυσικά βοηθω και εγώ σε ότι έχω μάθει.
Στάλθηκε από: mic
« στις: Ιανουάριος 22, 2024, 12:30:33 μμ »

Kαλησπερα σας,
Πως κανουμε λίπανση στο τύμπανο και το ελατηριο  αυτου του ρολογιου.Αυτοματο ειναι.
Διαθέτω d5 και γράσο με ονομα anchor .
Seiko λιπαντικα δεν εχω μια και διαβασα οτι τετοια θελει χμμ βλεπω να μπλεκω :-\!! Κάθε ιδέα ευπρόσδεκτη …  :)

Καλημέρα!  :)  Γράσο στο ελατήριο και στο εσωτερικό του μπαριλιέ (barell) και D3 στο βαρελάκι του μπαριλιέ (αργκό παλιών ωρολογοποιών - barell arbor αγγλιστί), πάνω και κάτω καθώς και στην πλατίνα εκεί

που κάθεται ο μπαριλιές. Βέβαια για να γίνει σωστός καθαρισμός και λίπανση, πρέπει το ελατήριο να βγει, ακόμα περισσότερο στα αυτόματα ρολόγια, γιατί χρειάζεται λίπανση και στα κάθετα εσωτερικά

τοιχώματα του μπαριλιέ. Στο σημείο αυτό να πούμε για κάποιον που δεν έχει εμπειρία (εσύ έχεις), ότι χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στο να βγάλεις το ελατήριο και με το χέρι βγαίνει σιγά σιγά, γιατί αν βγει

απότομα ένα ελατήριο που βρίσκεται υπό τάση μέσα στον μπαριλιέ, τότε απελευθερώνεται ξαφνικά και απροσδόκητα,  :o  ένα έλασμα με μήκος περίπου 1,5 μέτρα, κοφτερό, που μαστιγώνει και βγάζει μάτι

πανεύκολα!
Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Ιανουάριος 22, 2024, 02:09:08 πμ »

....είπα να πω και εγώ μια ...........εξυπνάδα , πριν πάω για ...........ύπνο !  ::)

Εχεις προχωρήσει πολύ, και με δισκάκι για τα εξαρτήματα, ??? κλπ, οπότε λέω, ή είναι τολμηρός,  ;) ή ........Θεο-πάλαβος.  :o

Και μετά, λέω μάλλον το δεύτερο,  ;) εξ ου και το επιλεγέν όνομα

teo - Θεό
mad - παλαβός.

Φυσικά με καλή πρόθεση, στα πλαίσια του καυστικού χιούμορ, αν παρεξηγηθείς, θα το ...........αποσύρω
Στάλθηκε από: teomad
« στις: Ιανουάριος 21, 2024, 23:23:32 μμ »

Κοιταξα σε καταλογο ειναι ιδια απλα εσενα ειναι 17 jewels και το δικο μου 24 jewels (αν και γραφει 21 !!)
Δοκιμασε αν λειτουργει το fast day .Πατησε την κορωνα μεσα .Αυτο μπορει να ειναι σκληρο γιατι ειδα μεσα εχει ενα ελατηριο μεγαλο που θελει λιγο δυναμη.
Στάλθηκε από: tigergreg
« στις: Ιανουάριος 21, 2024, 23:13:08 μμ »

Αυτο  που  εβαλα  ειναι  το  7009-5049...
Στάλθηκε από: teomad
« στις: Ιανουάριος 21, 2024, 23:11:41 μμ »

Αυτο  ειναι?

(Κάντε κλικ εδώ να εμφανιστεί η φωτογραφία.)

Αν η ημερα αλλαζει με πατημα στην κορωνα πιθανον εχουν την  ιδια μηχανη .Σε εμενα λεει το καντραν 7019 .
Στάλθηκε από: teomad
« στις: Ιανουάριος 21, 2024, 23:00:04 μμ »

Τωρα ειναι βιδες αυτο ειναι  ;D


Θα του δουμε στο τελος ολικα :)
Στάλθηκε από: tigergreg
« στις: Ιανουάριος 21, 2024, 22:43:30 μμ »

Αυτο  ειναι?

Στάλθηκε από: teomad
« στις: Ιανουάριος 21, 2024, 20:08:51 μμ »

Kαλησπερα σας,
Πως κανουμε λίπανση στο τύμπανο και το ελατηριο  αυτου του ρολογιου.Αυτοματο ειναι.
Διαθέτω d5 και γράσο με ονομα anchor .
Seiko λιπαντικα δεν εχω μια και διαβασα οτι τετοια θελει χμμ βλεπω να μπλεκω :-\!! Κάθε ιδέα ευπρόσδεκτη …  :)
Στάλθηκε από: teomad
« στις: Ιανουάριος 14, 2024, 10:43:06 πμ »

Ευχαριστω πολύ 😊 Εκει εβαλα λιγακι πανω στον αξονα όπως ακριβως στο βιντεο  . Η διαφορα τεραστια που ειδα. Αν το αφηνα χωρις λιπανση  σιγουρα θα γινοταν ζημια.
Εισαι φοβερος με το βιντεο χεχε βρηκες ακριβως αυτό που ηθελα
Στάλθηκε από: mic
« στις: Ιανουάριος 14, 2024, 08:45:34 πμ »

Καλημέρα! Αν γυρίζοντας την κορώνα συναντούσες υπερβολική αντίσταση, τότε μπορούσε να ξεκαρφώσει ο άξονας από την ρόδα κέντρου (κεντρικός τροχός - center wheel) και φυσικά μετά να χρειάζεσαι νέα

ρόδα κέντρου. Πάντως φυσιολογικά χρειάζεται λίπανση ανάμεσα στον άξονα της ρόδας κέντρου και του cannon. Είναι προτιμότερο να μπαίνει πάνω στον άξονα της ρόδας κέντρου, παρά στο εσωτερικό του

cannon. Νομίζω στην δεύτερη περίπτωση μπορεί να πετάξει περίσσευμα στο πάνω μέρος του cannon (στην οπή) και αν δεν γίνει αυτό αντιληπτό, επειδή έχουμε ομόκεντρο κεντρικό δευτερόλεπτο, το περίσσευμα

να επηρεάσει την ομαλή του κίνηση, ειδικά στην περίπτωση που έχει μπει γράσσο. Είμαι σίγουρος ότι εσύ δεν έχεις αφήσει περίσσευμα, το γράφω απλά σαν ενδεχόμενο. Χρειαζόταν λοιπόν η λίπανση.  :)

https://youtube.com/clip/UgkxxR4CdrZAik5O66d0Al7U1s5PBfpqCUVH?feature=shared
Στάλθηκε από: teomad
« στις: Ιανουάριος 14, 2024, 00:05:07 πμ »

Καλησπερα,
Ενώ συμβουλεύτηκα φυλλάδιο της Seiko λεει ότι στην μηχανη δεν πρεπει να μπει λαδι εσωτερικά  στο cannon pinion .
Δείχνει ότι θελει λαδι μονο εξω από αυτό!!

Κανοντας δοκιμη μου είναι παρα πολύ σφιχτο και αποφασισα να βαλω λιγο d5 Εσωτερικά.!!

Δηλαδη γυρναγα  την κορωνα και μαλλον θα εσπαγε  κανα δοντάκι σε κανα γραναζι!!

Με το d5 μαλάκωσε αρκετα και νομιζω είναι νορμαλ τωρα όπως γυριζω την κορωνα ,είναι σωστο αυτό που εχω κανει ?

Στάλθηκε από: teomad
« στις: Οκτώβριος 17, 2023, 11:20:15 πμ »

Σε seiko 7009 γνωρίζουμε αν μπορούμε να βάλουμε τροχό αντιστάθμισης από Orient ? O τροχός Οrient έχει κωδικό 46941 η το 46943
Στάλθηκε από: teomad
« στις: Οκτώβριος 13, 2023, 13:29:59 μμ »

Ε θα το άνοιγα χεχε αλλά λέμε τωρα :)
Στάλθηκε από: Giorgos_I
« στις: Οκτώβριος 13, 2023, 13:21:43 μμ »

Πάλι καλά που το βρήκες.  ;)
Στάλθηκε από: teomad
« στις: Οκτώβριος 13, 2023, 13:16:35 μμ »

Απαντάω στον εαυτό μου μια και είδα σε ένα βίντεο πώς λειτουργεί η μέρα μέσα στον μηχανισμό.Ναι είναι βλάβη κάτι έχει σπάσει μεσα το ρολόι αυτό έχει fast day κανονικά και αλλάζουμε την μερα για ρύθμιση όποτε θέλουμε .
Στάλθηκε από: teomad
« στις: Σεπτέμβριος 21, 2023, 13:37:34 μμ »

Γεια σας φίλοι!! Μου εδωσε ένας συγγενής 3 πενταρια seiko που στην κάσα ξεκινάνε με τον κωδικό 7009!! Τα ρολόγια υπολειτουργούν διότι παλιά θα δω πότε θα τα πιάσω για επιδιόρθωση ότι μπορω . Σαν μια απορία που έχω παρατήρησα ότι πατοντας την κορωνα  προς τα μέσα αλλάζει η μέρα γρήγορα για να βάλεις γρήγορα την σωστή (fast day) . Σε ένα από αυτά και αυτό 7009 όταν πατάω δεν την αλλάζει την μερα ::) .Αυτό είναι βλάβη? Αφού γύρισα τους δειχτες κατά 24 ώρες όλα αλλάζουν κανονικά και μέρα και ημερομηνία . Μόνο το πάτημα δεν λειτουργεί στο ένα . Θα χαιρομουν αν με διαφωτίζει κάποιος τι ανταλακτικο έχει χαλάσει η είναι φυσιολογικό σε κάποια seiko με κωδ.7009. Ευχαριστώ