Ποια είναι η κάσα που προτιμάς περισσότερο?
Λοιπόν, η καθεμιά έχει τα μειονεκτήματά της, γι αυτό θα σου πω ότι καμία δεν με καλύπτει απόλυτα. Το γενικότερο πρόβλημα με τις σύγχρονες κάσες Vostok, όμως, ξεκινάει από το μέγεθος του... dial! Και θα σου εξηγήσω τι εννοώ. Οι σχεδιαστές της Vostok, πηγαίνοντας με το πνεύμα της εποχής, προσπάθησαν να σχεδιάσουν μεγαλύτερες κάσες έχοντας ωστόσο έναν περιορισμό: να κρατήσουν την ίδια διάμετρο στο καντράν, για ευνόητους λόγους. Το αποτέλεσμα ήταν να επιτύχουν μεν ένα καλύτερο "wrist presence", αλλά οι κάσες να μη δείχνουν αρμονικές σε συνδυασμό με το καντράν και το μπέζελ. Ωστόσο, όλες μπορούν να δείξουν καλύτερες εάν τις συνδυάσεις με το κατάλληλο μπέζελ. Ας πάρουμε για παράδειγμα το Doxa. Είναι πανέμορφο κι ας έχει πολύ μικρό dial σε φαρδιά κάσα. Όλη την αρμονία τη δίνει το καλοσχεδιασμένο bezel και η τολμηρή απόσταση από το τελείωμα της κάσας:
Αυτή είναι μια παράμετρος που δείχνει να μην απασχολεί τον Ρώσο κατασκευαστή, αφού επιμένει να βγάζει μοντέλα με κάσα π.χ. 090 με κάτι λεπτά μπεζελάκια που δείχνουν μίζερα ή το αντίστροφο, κάσες 650 τις συνδυάζει με κάτι μπέζελ-γκουμούτσες που πνίγουν το ρολόι. Μήπως όμως αυτοί οι άκομψοι συνδυασμοί γίνονται εσκεμμένως για να διατηρηθεί ο ιδιαίτερος/εκκεντρικός χαρακτήρας της εταιρείας; Δεν μπορώ να ξέρω.
Κάποιες από τις παλαιότερες κάσες είναι ασφαλώς πιο καλοσχεδιασμένες, με τις 470 και 119 κορυφαίες για τα γούστα μου, απλώς είναι όλες πολύ μικρές για τον δικό μου καρπό. Από τις σύγχρονες θα ξεχώριζα για την προσωπικότητά της την 090, καθώς βασίζεται στην 119, και την 710 για την πρωτοτυπία της (από την τελευταία δεν έχω κρατήσει ούτε μία για δικό μου ρολόι, επειδή έχει μικρό L2L). Καλύτερες σχεδιαστικά είναι η 020 και η 650/670. Η 150 έχει πολύ κακή σχεδίαση στις άκρες και δείχνει άκομψη στο τελείωμά της, εξέχει το μπέζελ, ενώ έχει κι αυτή οριακό L2L. Όλες δείχνουν καλύτερες άμα φορέσουν μπρασελέ με end links.
Σκεπτόμενος όλα τα παραπάνω, είχα μπει σε διαδικασία να σχεδιάσω μόνος μου μια κάσα με το δικό της μπέζελ, αλλά για προσωπικούς λόγους δεν προχώρησα στην τελειοποίηση του σχεδίου και την κατασκευή. Δεν το έχω βγάλει εντελώς από το μυαλό μου όμως.