Πολύ εντυπωσιακό, το στήσιμο στη θάλασσα μιας ανεμογεννήτριας! Από τη φόρτωση στο λιμάνι, το ταξίδι, το ξεκίνημα του στησίματος, η παράδοση σε λειτουργία.
A short film showing highlights from the installation of AREVA M5000 5M wind turbines at Global Tech I offshore wind farm in the German North Sea in 2014. The film features Fred. Olsen Windcarrier's specialist jack-up installation vessels Brave Tern and Bold Tern as well as technicians from related company Global Wind Service, as they install tower sections, nacelles and rotor star blades.
http://www.youtube.com/watch?v=88hu8I8WO4k
Αντώνη, ( ...και λοιποί ), είναι ενδιαφέρον, αλλά δεν είναι τόσο απλό.
Το project,
"εγκατάσταση των ανεμογεννητριών" στο συγκεκριμένο σημείο, προϋποθέτει
ΚΑΙ ένα σκάφος μεταφοράς + εγκατάστασης. Οπότε,
σχεδιάζεται, εξ αρχής, και κατασκευάζεται ειδικά για αυτόν τον σκοπό.Αρα, πως θα είναι οι ανεμογεννήτριες ( διαστάσεις , ισχύς ) ? Πως θα πακτωθούν ( ειδικές αγκυρώσεις / πακτώσεις ) ? Πως θα ανεγερθούν ? Σε πόσα κομμάτια θα είναι ? Τι σχήμα και τι μέγεθος ( τρίγωνα-πολύγωνα, κυκλικά ? Τι βάρη ( μέγιστο ) ?
Μόλις σχεδιαστούν, ( οι ανεμογεννήτριες ) και γίνει η μελέτη και ο υπολογισμός βάσει υλικών+στατικά+δυναμικά ( εκεί πχ ο αέρας "βαράει", και την προηγούμενη εβδομάδα πέρασε απο εκεί μέτωπο θυελλωδών ), βάλε ροπές, ταλαντώσεις, λυγισμούς, βάλε και την διάβρωση ( υπολογισμένη ζωή υπηρεσίας ), κλπ, κλπ. σχεδιάζεται το σκάφος που θα εκτελέσει την μεταφορά των επι μέρους τμημάτων + την εγκατάσταση. Πάει δηλαδή "πακέτο" με το project. Και το κόστος κατασκευής του, συνυπολογίζεται στην αξία της εγκατάστασης, του "δάσους".
Και για να "κάτσουν" τα κυκλικά κομμάτια, και να μην καταστραφούν όλες οι βίδες και τα σπειρώματα, έχει μεν "οδηγητικούς πείρους" ( pegs ), αλλά, και ο γερανός σταθεροποιείται, με κίνηση ελεγχόμενη στο εκατοστό. Και οι εργασίες γίνονται αποκλειστικά με νηνεμία.
Και βγάζει τα ποδαράκια, για αύξηση της βάσης στήριξης, για να μην ανατρέπεται, με πέδιλο για να μην βουλιάζει στον αμμώδη βυθό, που εξασφαλίζουν την σταθερότητα και ακρίβεια του γερανού, που μετά εισέρχονται στο σκάφος, για να μην έχει υδροδυναμικές αντιστάσεις κατα την κίνηση,
Και μετά ? Οταν ολοκληρωθεί η ανέγερση / παράδοση ? Το βουλιάζουνε ?
Οχι.
Παραμένει για την συντήρηση, ότι και να είναι αυτή, αλλαγή πυλώνων, ελίκων, γεννητριών, είτε με την εταιρία που τις κατασκεύασε, είτε με την νέα, που θα κάνει την συντήρηση. Απο βάψιμο, μέχρι κάποια στιγμή, αποκαθήλωση.
Αρα δεν είναι μονον η φόρτωση στο λιμάνι, το ταξίδι, το ξεκίνημα του στησίματος, η παράδοση σε λειτουργία.
Αυτό είναι σχεδόν το τελικό στάδιο. Πριν από αυτό, έχει .....πολύ πράμα
Και αυτά είναι έργα, που θα μπορούσαν να γίνονται εδώ, στην Ελλάδα, και να τρώει ο κόσμος ψωμί, να τα φτιάχνουμε ΟΛΑ εδώ. Αλλα..........
Συγνώμη αν ακούγομαι σαν .....μπαμπάς, αλλά είπα να πω και γώ κάτι