Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Θέματα - Alexandros00

Σελίδες: [1] 2
1

Η ιστορία μας ξεκινά το μακρυνό 1737 στο le locle της Ελβετίας. Ο ιδρυτής της ήταν ο Abraham Favre γνωστός εκείνα τα χρόνια για το πάθος και την τελειότητα των ρολογιών που κατασκεύαζε,τόσο γνωστός έγινε μάλιστα που τον διόρισαν επίσημο ωρολογοποιο της περιοχής Le Locle(master watchmaker of Le Locle).
Το 1792 ο υιός του ιδρυτή Abraham Favre jr. ήθελε όσο τίποτα άλλο να αναπτύξει την εταιρία τεχνολογικά αλλά και να την κάνει προσβάσιμη σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου με αποτέλεσμα να ανοίξει γραφεία κάι κατάστημα σχεδόν σε όλες της ηπείρους.
Το 1815 η Favre & Fils όπως ονομαζόταν ακόμα, ένωσε τις δυνάμεις της με τον ανεξάρτητο August Leuba, απογονος οικογένειας με παράδοση στην ωρολογοποια,και έτσι απέκτησε το όνομα που ξέρουμε ακόμα και σήμερα.
Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1890 η εξάπλωση της εταιρίας ήταν τερατώδης και θεωρούνταν ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της ωρολογοποιας.
Το 1925 η Favre-Leuba κυκλοφόρησε τον πρώτο της monopusher χρονογράφο,όλοι οι χρονογράφοι μην ξεχνάτε εκείνη την εποχή monopusher ηταν και μέχρι τα 1960 συνέχισε με αυτούς τους ρυθμούς χρησιμοποιώντας ebauche κινήσεις ,κυρίως valjoux και κατά δεύτερον Landeron.
Favre-Leuba Bovet.
Μια μικρή παρένθεση πριν συνεχίσω. Για όσους δεν ξέρουν το όνομα Bovet ήταν είναι και θα είναι ένα από τα πιο σπουδαία luxury exclusive ονόματα που υπάρχουν σήμερα στην ωρολογοποια και τα ρολόγια της είναι αξίας από χιλιάδες έως πολλές χιλιάδες ευρώ.
Το 1948 η Favre-Leuba αγόρασε την Bovet ,και παρόλο που η επωνυμία της ανήκε μέχρι και το 1966,μόνο για δύο χρόνια από το 1948 μέχρι το 1950 παράχθηκαν ρολόγια με την κοινή επωνυμία. Η Bovet που τόσο υπερηφανεύεται για την ατόφια κληρονομιά της και ιστορίας της ,αυτή τη διετία συχνά ξεχνάει να την αναφέρει στις ιστορικές της αναφορές.
Για την ιστορία να αναφέρω ότι το 1966 η Bovet πουλήθηκε στην Fleurier και το 1989 το όνομα Bovet πουλήθηκε εξολοκλήρου στην Parmigiani Fleurier.
Το 1955 παρουσίασε τον πρώτο της in house μηχανισμό τον LF 102,103 και 104 χρησιμοποιώντας σαν βάση τον κουρδιστό LF101 τον οποίο κατασκεύαζε μόνο για λογαριασμό της η Lavina.
Το 1962 παρουσίασε τον FL251 ,έναν έξτρα λεπτό με δύο βαρέλια ενέργειας δίνοντας του 50 ώρες ενεργειακής αυτονομίας,ένας μηχανισμός ο οποίος εκεί νη την εποχή θεωρούταν ο κορυφαίος του είδους τού. Το 1968 η εταιρία πρόσθεσε και το αυτόματο κούρδισμα στον μηχανισμό της κάνοντας τον ένας από τους πρώτους του είδους του
Το 1960 η Favre-Leuba παρουσίασε το πρώτο της καταδυτικό ρολόι το Water Deep το οποίο με τις μεγάλες φωσφοριζε του ενδείξεις και την περιστρεφόμενη στεφάνη του ήταν ένα γνήσιο εργαλείο της εποχής, και το 1964 αναβάθμισε το μοντέλο με το Deep Blue το οποίο έφτανε μέχρι τα 200 μέτρα υδατοστεγανότητα.
Το 1962 η Favre-Leuba παρουσίασε το Bivouac,ένα ρολόι θρύλος, το πρώτο στην ιστορία αυτόματο μηχανικό ρολόι με ανεροειδες(aneroid) βαρόμετρο για να μετρηθεί υψόμετρο χωρίς τη χρήση υγρού και μια μέτρηση της πίεσης του αέρα.
Ο εξερευνητής Paul Emile Victor ήταν ενας από τους πρώτους που το φόρεσαν στην εξερεύνηση της Ανταρκτικής.
Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1960 η 8η γενιά της οικογένειας Favre βρισκόταν στη διοίκηση της εταιρίας αλλά...η κρίση των quartz ερχόταν για να δοκιμάσει και να αλλάξει τα πάντα.
Το 1965 η Jlc ένωσε τις δυνάμεις της με την Favre-Leuba κάτω από την σκέπη του SAPHIR GROUP ,έτσι ονομαζόταν η συνεργασία της Jlc με την Vacheron Constantin και όταν η VC αποφάσισε να ανεξαρτητοποιηθεί η Jlc επέλεξε την Favre-Leuba ( τόσο μεγάλη εταιρία ηταν).
Αλλά όπως είπαμε η κρίση των quartz ήρθε,έφερε τα πάνω κάτω και ενώ η Jlc κατάφερε να διατηρήσει την αίγλη του ονόματος της λόγω των μηχανισμών της η Favre-Leuba παρέμεινε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας μέχρι που το 2011 αγοραστής από τον όμιλο εταιριών TITAN.
Το 2016 έγινε πλήρης αναβίωση των ιστορικών μοντέλων τής.

Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


2
Βιβλιοθήκη (άρθρα - παρουσιάσεις) / Seiko Monaco (ref:7016.5001)
« στις: Φεβρουάριος 09, 2020, 20:00:44 μμ »
Μετά από μεγάλη αναμονή, αναποφασιστικότητα,και προτροπή και βοήθεια από τον Γιώργο (vintage George)αγόρασα το Seiko Monaco.
Το συγκεκριμένο μοντέλο της Seiko πήρε το παρατσούκλι Monaco λόγω της τετράγωνης του κάσας βεβαίως,η οποία παραπέμπει στο διαβόητο Monaco της Tag. Με το πέρασμα των χρόνων αυτό το μοντέλο απέκτησε και έχει φανατικό κοινό,λόγω της,πλέον, σπανιότητας του, αλλά και γενικά του τρόπου που είναι στημένο το ρολόι.
Επιτρέψτε μου να σας εξηγήσω τι εννοώ και ίσως μοιραστείτε μαζί μου τις συνεχείς εκπλήξεις που ένιωσα .
Είναι 36mm σε διαστάσεις και αρκετά παχύ,36*40mm
Η κίνηση του 7016 Α είναι βασισμένη πάνω στην 7005Α η οποία 7005Α την δεκαετία του 70 όταν πρωτοκυκλοφόρησε ήταν ο λεπτότερος αυτόματος μηχανισμός στο κόσμο,κράτησε αυτό το τίτλο μέχρι το 1987. Ολοι αυτοί οι μηχανισμοί όπου αναφέρω είναι αυτονόητο ότι είναι in-house,εξάλλου για τη Seiko συζητάμε.
Δείκτης για δευτερόλεπτα δεν υπάρχει,το ρολόι δεν κουρδιζεται μέσω της κορώνας,δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα,αν δεν το φοράς και σταματήσει απλά το κουνάς λίγο ξεκινάει και είσαι οκ. Υπάρχει ένδειξη ημέρας,σε δύο γλώσσες, ημερομηνία, και χρονογράφος.
Οι ενδείξεις του χρονογράφου είναι σε subdial ,στη θέση 6 με τις ενδείξεις για λεπτά κάι ώρες να ξεχωρίζουν από τα διαφορετικό χρώμα στους δείκτες. Η κορωνα είναι φυτευτη μέσα στη κασα και έχει δύο θέσεις,για να αλλάξω την ημέρα όμως δεν πειράζω τίποτα και απλά την πιέζω προς τα μέσα τη κορώνα έτσι όπως είναι φυτεύτη και αλλάζει η ημέρα!!!!!!!!!
Η κάσα του ρολογιού τώρα..δεν έχω ξανασυναντήσει κάτι παρόμοιο. Για να έχω πρόσβαση στο μηχανισμό του ρολογιού πρέπει να αφαιρέσω το μπρασελέ,αφού το κάνω αυτό δεξιά και αριστερά στα lugs πιέζεις τα κουμπάκια που υπάρχουν και τσουπ... πετάγεται έξω το πίσω καπάκι!!!! Πραγματικά αξιοθαύμαστο.
Έχω αλλάξει,και θα αλλάξω,αρκετά ρολόγια,αλλά αυτό το Σεικο για την ώρα είναι , τουλάχιστον,στα μάτια μου , ιδιαίτερο, ασυνήθιστα όμορφο με χαρακτηριστικά μοναδικά.

Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


3
Το αγαπημένο μας complication, χρονογράφος,άλλοι πιο πολύ,άλλοι πιο λίγο,αλλά όλοι μας έχουμε φορέσει χρονογράφο .
Ας χρησιμοποιήσουμε λοιπόν το εκλεπτυσμένο μας γούστο για να επιλέξουμε αυτό που μας αρέσει.
Διαγωνιζόμενοι...
Casio,citizen, Seiko,festina,j.leman, Tissot, Swatch, Ingersoll, Orient,lotus,le dom,sector, Nixon, Invicta,roamer.
Καλή ψηφοφορία.

Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


4
Βιβλιοθήκη (άρθρα - παρουσιάσεις) / Heuer Monza (2000 re edition)
« στις: Ιανουάριος 31, 2020, 18:22:17 μμ »
Στις αρχές του 2000 η Tag Heuer αποφάσισε να αναστήσει το Monza, μια είδηση που έφερε πολλά χαμόγελα στους fun της εταιρίας.
Έμεινε για 5 χρόνια στα ράφια προτού η μητρική εταιρία αποφασίσει να το αποσύρει.
Στα χρόνια που πουλήθηκε υπήρξε ένα ρολόι που... δημιούργησε προβλήματα στους συλλέκτες ανά το κόσμο.
Το Monza του 1970 υπήρξε ένα μοντέλο της chromatic σειράς του Heuer που αγαπήθηκε αρκετά από το κόσμο,αλλά αυτό το μοντέλο του 2000 δεν θυμίζει σε τίποτα αυτό του 70 ,επίσης η Tag Heuer το έβγαλε μόνο με την  ένδειξη Heuer στο dial,πράγμα που στην εποχή του παραξένεψε αρκετά τους υποψηφίους αγοραστές.
Για να μπερδέψει τα πράγματα ακόμα περισσότερο η εταιρία ,κατά κάποιο τρόπο, απέκρυψε το γεγονός ότι το ρολόι που δάνεισε το σχεδιασμό του στο Monza ήταν ένα ιστορικό μοντέλο του 1930,πράγμα που έκανε πολλούς να πιστέψουν ότι ήταν το Camaro.
Επισης ο δείκτης του χρονογράφου ,άλλαξε ,από τις φωτογραφίες που το έδειχναν πριν κυκλοφορήσει το ρολόι.
Το 2011  η Tag Heuer ξαναεβγαλε το Monza αυτή τη φορά πιο πιστό στο μοντέλο του 1970 και πρόσθεσε και τη λέξη Tag στο dial.
Ένα ρολόι που πλέον έχει γίνει αρκετά δύσκολο να το συναντήσεις ,αυτό το re edition του 2000 έχει πλέον γίνει γνωστό για τις ιδιαιτερότητες του και είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις που ένα ρολόι τέτοιας φήμης σήμερα μπορεί να αγοραστεί σε μια νορμάλ τιμή,κάτι που όσο περνάνε τα χρόνια αλλάζει επικίνδυνα.


Στη φωτογραφία από κάτω βλέπουμε το πρώτο Monza του 1930 με το re edition.
Στη δίπλα φωτογραφία βλέπουμε το monza με pvd επένδυση του 1976 που κυκλοφόρησε για να τιμήσει το πρωτάθλημα στη φόρμουλα 1 του 1975 που κέρδισε η Φερράρι με τον Λάουντα.
Και στη 3η φωτό που είναι η επίσημη της Tag Heuer για την κυκλοφορία του ρολογιού το 2000,με το μαύρο και άσπρο dial, προσέξτε το δείκτη του χρονογράφου πως άλλαξε με αυτό που κυκλοφόρησε..

Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


5
Τα ρολόγια με την τεχνολογία Accutron της Bulova έφεραν επανάσταση το 1960, όταν πρωτοκυκλοφόρησαν, καθώς ο μηχανισμός τους προσέφερε άνευ προηγουμένου ακρίβεια.
Και δεν ήταν μόνο οι καταναλωτές που εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για αυτά, αλλά και οι… κατάσκοποι: Στην εποχή του Ψυχρού Πολέμου, όταν η Lockheed δημιούργησε για λογαριασμό των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών ένα αεροσκάφος τύπου Α-12, το ταχύτερο και πιο εξελιγμένο τεχνολογικά μέχρι τότε, η CIA επέλεξε το πιο εξελιγμένο τεχνολογικά ρολόι για τους πιλότους του.
Το A-12 δημιουργήθηκε για να αντικαταστήσει το κατασκοπευτικό αεροσκάφος U-2, και μπορούσε να φτάσει σε ταχύτητα τριπλάσια από το φράγμα του ήχου, ενώ μπορούσε να κινηθεί έως και στα 90.000 πόδια, επιτρέποντάς του να περνά απαρατήρητο από τα σοβιετικά ραντάρ. Ακόμα και το καύσιμο που έκαιγε επινοήθηκε ειδικά για αυτό το αεροσκάφος.

Όμως και το Accutron ήταν ιδιαίτερα καινοτόμο για την εποχή του. Δεν είχε ελατήριο, αλλά ένα διαπασών που δονείτο σε συχνότητα 360 Hz. Η υψηλή αυτή συχνότητα έδινε στα ρολόγια Accutron ασύγκριτη για την εποχή ακρίβεια, χάνοντας συχνά λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο τη μέρα.

Αν και αρχικά το Accutron σχεδιάστηκε ως καταναλωτικό προϊόν, ο μηχανισμός με το διαπασών και η χαμηλή αδράνεια ορισμένων σημαντικών εξαρτημάτων του το έκαναν ανθεκτικό σε συνθήκες υψηλής ταχύτητας, πίεσης και θερμοκρασίας, χωρίς να χάνει την ακρίβειά του. Παρά τη δύναμή του, πάντως, ο μηχανισμός του Accutron ήταν πολύ ευαίσθητος και η αλλαγή μπαταρίας ή η επισκευή του έπρεπε να γίνεται με ειδικά εργαλεία και από εξειδικευμένους τεχνίτες.

Tα ρολόγια Accutron χρησιμοποιήθηκαν από πιλότους στο πρόγραμμα του πυραυλοκίνητου αεροσκάφους X-15, το οποίο έπιανε ταχύτητες που ξεπερνούσαν και τα 7.000 χιλιόμετρα, ενώ έφτασε στις παρυφές του διαστήματος

Για τους πιλότους των Α-12, η CIA επέλεξε το Bulova Accutron Astronaut, το οποίο ήταν σχεδόν ίδιο με τα εμπορικά μοντέλα της Bulova, και είχε πολύ καλές επιδόσεις τόσο μέσα στο κόκπιτ, όσο και σε άλλες εφαρμογές. Η βασική διαφορά με τα άλλα μοντέλα της εποχής ήταν η παρουσία ενός 24ωρου δείκτη και μίας 24ωρης στεφάνης.

Ωστόσο, το Α-12 δε χρησιμοποιήθηκε ποτέ για επιχειρησιακή κατασκοπεία πάνω από τη Σοβιετική Ένωση, όπως ήταν ο αρχικός σκοπός της κατασκευής του, αλλά τα αεροσκάφη αυτού του τύπου χρησιμοποιήθηκαν στην ανατολική Ασία, με βάση την Οκινάουα της Ιαπωνίας. Γρήγορα αντικαταστάθηκε από το SR-71, που χρησιμοποιείτο μέχρι το 1998. Αντίστοιχα, η τεχνολογία Accutron ξεπεράστηκε τη δεκαετία του 1970, με την εμφάνιση των φτηνών ρολογιών quartz.



Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


6
Θέματα / Άλλη μια αλλαγή.. συμφωνείτε;
« στις: Ιανουάριος 08, 2020, 18:02:44 μμ »
Θα δώσω το μπλέ aquaracer που πήρα πριν ένα μήνα και θα πάρω το Maurice La Croix Pontos S black pvd.
Συμφωνείτε;;

Αλλάζω συχνά ρολόγια το ξέρω
Αυτό από κάτω θα δώσω

Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


7
Το 2019 ήταν,είναι ακόμα,μια αρκετά σημαντική χρονιά για την ωρολογοποια. Πέρα από τα σημαντικά νέα μοντέλα που κυκλοφόρησαν ήταν και η 50η επέτειος για αρκετές εταιρίες. Ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά.
Στο μακρυνό μας 1969 δημιουργήθηκε ο πρώτος ή οι πρώτοι αυτόματοι χρονογράφοι με συνέπεια πολλές εταιρίες να έχουν την 50η τους επέτειος
Zenith,Tag Heuer,Hamilton, Breitling

Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


8

Τα κριτήρια που χρησιμοποίησα στην επιλογή των ρολογιών είναι τα εξής: να είναι αυτόματα, να είναι κανονικά divers ρολόγια,μια μάρκα ένα ρολόι, τουλάχιστον 100 μέτρα αδιάβροχα, να πωλούνται στην ελληνική αγορά και να στοιχίζουν από 250 μέχρι 500 ευρώ  Οι τελικές  επιλογές μπορεί να ξενίζουν κάποιους,προσπάθησα πολύ να καλύψω όλο το φάσμα της ιδιοτροπης ελληνικής αγοράς και να έχουμε τις καλύτερες επιλογές.
*Ο τίτλος είναι αναφορά σε ταινία του Συλβεστετ Σταλόνε με διαγωνισμό Μπρα ντε φερ.
Οι 8 διαγωνιζόμενοι.
Citizen - Hamilton - Invicta - Orient - Tissot - Glycine - Seiko - Swiss military.

Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


9
Βιβλιοθήκη (άρθρα - παρουσιάσεις) / 91 μέτρα ή Fifty Fathoms
« στις: Νοέμβριος 27, 2019, 19:43:52 μμ »
Η δεκαετία του 1950 προμήνυε πολλές  αλλαγές στην ωρολογοποια,η πιο σημαντική από αυτές ,όπου αντηχεί ιδιαίτερα στις ημέρες μας ,και διαμόρφωσε μια ολόκληρη αγορά είναι η κατηγορία των divers ρολογιών.
Μέχρι το 1951 στην ουσία δεν υπήρχε ρολόι για την θάλασσα,μην ξεχνάμε ότι μέχρι πριν λίγα χρόνια τα ρολόγια στο χέρι θεωρούνταν γυναικείο προσόν,ο Β Π.Π το άλλαξε αυτό, και το μέγεθος των ρολογιών ήταν αρκετά πιο εξευγενισμένο,κάποια που προκαλούσαν με το μέγεθος τους δεν ξεπερνάγανε τα 36,37mm.
Πολύ σύντομα όμως θα παρουσιαζόταν μια πρόκληση που θα έδινε την ευκαιρία σε μια εταιρεία ή να μείνει το όνομα της στην αιωνιότητα ή να χαθεί στη λήθη..
Στα απομεινάρια του Β Π.Π δύο Γάλλοι  ήρωες αυτού του πολέμου ο λογαχος Robert "Bob" Maloubier και ο υπολοχαγός Claude Rifford, ίδρυσαν την πιο επίλεκτη και κλειστή  πολεμική μονάδα της εποχής, τους λεγόμενους combat divers.
Ανάμεσα στα καθήκοντά αυτής της ελίτ μονάδας ήταν η υποθαλάσσια παρακολούθηση,αξιοποίηση πληροφοριών,τακτικές σαμποτάζ, καταστροφή λιμανιών η πλοίων,όλα αυτά υπό την κάλυψη της νύχτας και της θάλασσας.

Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


10
Μια φημισμένη εταιρεία σαν την ρολεξ με τόσο έντονο ενδιαφέρον από το κοινό,δεν θα μπορούσε να μην έχει και αντίστοιχα διάσημα παρατσούκλια.
Ας ρίξουμε μια ματιά στα πιο γνωστά εξ αυτών

Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


11
Βιβλιοθήκη (άρθρα - παρουσιάσεις) / Swiss made - PADI - Diver - Cosc
« στις: Νοέμβριος 12, 2019, 20:13:46 μμ »
Οι παραπάνω ενδείξεις πολλές φορές καθορίζουν τις αγορές μας και κατευθύνουν τα γούστα μας...
Τι κριτήρια πρέπει να τηρούν τα εκάστοτε ρολόγια για να έχουν μια από αυτές τις ενδείξεις,ας τα δούμε λίγο παρέα.
1.
Swiss made
Όταν σε ένα καντράν ρολογιού βρίσκουμε την ένδειξη swiss made ,πρέπει να ξέρουμε κάποια πράγματα. Αυτές οι δύο λέξεις είναι κατοχυρωμένες,από οργανισμό. Είναι προϊόν που πουλιέται και ο εκάστοτε κατασκευαστής πρέπει να πληρώσει ένα μικρό ποσό και κατά δεύτερον το ρολόι να πληροί κάποιες προϋποθέσεις. Ο μηχανισμός πρέπει να έχει κατασκευαστεί, συσκευαστει, και να έχει γίνει επιθεώρηση, στην Ελβετία. Το 50 τοις εκατό του συνόλου του ρολογιού πρέπει να έχει κατασκευαστεί συναρμολογηθεί και να έχει γίνει επιθεώρηση στην η από την Ελβετία.

Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


12
Στις 7 Νοεμβρίου στη Γενεύη θα βραβευτούν τα πιο όμορφα η καλύτερα ρολόγια στα Όσκαρ ρολογιών. Σκέφτηκα να ξεχωρίσω τις πιο...ζουμερες κατηγορίες και να ψηφίσουμε εμείς σαν φόρουμ  και έπειτα συγκρίνουμε το τι έγινε .
Από τις 14 κατηγορίες επέλεξα τις 10 να ψηφίσουμε και άφησα έξω τις 4 θηλυκές, ελέω απουσίας γυναικών.
Οι κατηγορίες απο 6 υποψηφίους στην καθεμια είναι οι εξής:
1.   Αντρικό
2.   Πολύπλοκο αντρικό
3.   Iconic
4.   Χρονόμετρο
5.   Ημερολόγιο και αστρονομικό
6.   Εξαιρετική μηχανική
7.   Χρονογράφος
8.   Καταδυτικό
9.   Petite aiquille (μικρός δείκτης)
10. Πρόκληση

Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


13
Βιβλιοθήκη (άρθρα - παρουσιάσεις) / Alors. C' est la guerre
« στις: Οκτώβριος 28, 2019, 02:11:39 πμ »

" Οι πληροφορίες που έχουμε είναι ότι μια από τις ερχόμενες τρείς ημέρες θα μας επιτεθεί η Ιταλία. Θα αντισταθούμε! .
Ο 69χρονος δικτάτορας πρωθυπουργός Ιωάννης Μεταξάς δεν θα μπορουσε ναι πιο ξεκάθαρος μιλώντας το πρωινό της 25ης Οκτωβρίου 1940 στο υπουργικό συμβούλιο. Τα παρισταμενα μέλη της κυβέρνησης συμφωνούν απόλυτα με τά όσα ακούνε και αποχωρούν από την αίθουσα,χωρίς να διαρρεύσουν τα όσα ειπώθηκαν. Η χώρα όδευε μετά βεβαιότητας πλέον σε πόλεμο και μάλιστα πολύ σύντομα. Εξετάζοντας τα όσα συνέβησαν τα τελευταία εικοσιτετράωρα πριν καταγράψει η ιστορία με χρυσά γράμματα το έπος των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων στα βουνά της Ηπείρου και της Αλβανίας, διαπιστώνει κανείς ότι η ζωή φαινομενικά στην αθηναϊκή πρωτεύουσα συνεχιζόταν κανονικά.
Το βράδυ της ίδιας ημέρας πραγματοποιήθηκαν με κάθε επισημότητα τα εγκαίνια της Εθνικής λυρικής σκηνής, που τότε βρισκόταν στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου,λίγα μέτρα κάτω από την Ομόνοια, εκεί όπου στεγάζεται σήμερα το Εθνικό θέατρο. Το επιβλητικό κτίριο που σχεδίασε ο φημισμένος Γερμανός αρχιτέκτονας Ερνέστος Τσίλερ είχε φωταγωγηθεί και ανέμενε τούς καλεσμένους πού θα παρακολουθούσαν τη γνωστή όπερα Μαντάμα Μπατερφλάι του Ιταλού συνθέτη Τζάκομο Πουτσίνι ,ο οποίος είχε πεθάνει 16 χρόνια νωρίτερα. Ανάμεσα στους προσκεκλημένους της ελληνικής κυβέρνησης ήταν μάλιστα καί ό γιός του Πουτσίνι. Αντόνιο, μετά της συζύγου του.
Την επόμενη ημέρα, Σάββατο 26 Οκτωβρίου, ο Ιταλός πρέσβης στην Αθήνα Εμανουέλε Γκράτσι παραθέτει δεξίωση προς τιμήν των αξιωματικών πού είχαν παρακολουθήσει τη λυρική παράσταση λίγες ώρες νωρίτερα,με τον ίδιο να σημειώνει στα απομνημονεύματα του ότι δεν έστειλε πρόσκληση στον Μεταξά επειδή δεν έβρισκε την ευκαιρία πολύ σπουδαία,αν και ο τότε υφυπουργός εμπορικής Ναυτιλίας Αμβρόσιος Τζιφός τόν διαψεύδει, αναφέροντας ότι ο πρωθυπουργός δεν δέχθηκε να παρευρεθεί γιατί η πρόσκληση αυτή πιθανότατα ήταν στάχτη στα μάτια του κόσμου και τίποτα άλλο.
Μάλιστα, ο Μεταξάς φέρεται να είχε προειδοποιήσει τα μέλη της κυβέρνησης λέγοντας τούς: θα λάβετε μίαν προσκλησιν από την ιταλικην πρεσβεία. Βεβαίως,δεν πρόκειται να παρευρέθηκε.
Οι μόνοι που παρέστησαν κατ'εντολην του ήταν ο υφυπουργός εξωτερικών Νικόλαος Μαυρουδής και ο υφυπουργός τύπου και τουρισμού Θεολόγος Νικολούδης, προκειμένου να έχουν ιδίαν αντίληψη για τα όσα λάμβαναν χώρα. Θα δουν στην μεγάλη αίθουσα της πρεσβείας να υπάρχει μια τεράστια τούρτα που έγραφε " Viva La Grecia". Η ειρωνεία είναι πως την ώρα που γινόταν η δεξίωση και η Ελλάδα υμνειτο από τη διπλωματική αντιπροσωπεία του γειτονικού κράτους,το καθεστώς του Ιταλού δικτάτορα Μπενίτο Μουσολίνι έστελνε στον Γκράτσι διακοίνωση,με την εντολή να παραδοθεί στην ελληνική κυβέρνηση στις τρεις τό πρωί της 28ης Οκτωβρίου.
Ο Ιταλός πρέσβης διάβασε αναλυτικά το κείμενο της διακοίνωσης με την ησυχία του,στις 05:00 το πρωί της Κυριακής 27 Οκτωβρίου,όταν αποχώρησαν όλοι οι καλεσμένοι από τη δεξίωση. Οι Ιταλοί ζητούσαν ξεκάθαρα την παράδοση της Ελλάδας, ειδάλλως θα δεχόταν της επίθεση του φασιστικού στρατού. Όπως θα γράψει ο ίδιος αργότερα " η ημέρα της 27ης πέρασε σαν εφιάλτης".
Με αγωνία ανέμενε ποτέ οι δείκτες των ρολογιών θα δείξουν περίπου τρεις τό πρωί της επόμενης ημέρας για να αποδώσει το έγγραφο στον Μεταξά.
Το απόγευμα ο σταθμός υποκλοπών της Μάλτας αναφέρει στο Λονδίνο ότι καταγράφεται έντονη κινητικότητα ιταλικών στρατευμάτων στην Αλβανία,την οποία είχαν καταλάβει από την άνοιξη του 1939, υλοποιώντας τα επεκτατικά τους σχέδια. Η μεγάλη ώρα φτάνει. Το ξημέρωμα της Δευτέρας 28 Οκτωβρίου 1940 θα έβρισκε την Ελλάδα μετεχουσα στον Β παγκόσμιο πόλεμο.
Η ώρα είναι 2:50 το πρωί όταν ο Εμανουέλε Γκράτσι φθάνει με υπηρεσιακό αυτοκίνητο του στρατιωτικού ακολούθου της ιταλικής πρεσβείας στην συμβολή των οδών Κεφαλληνίας και Δαγκλή 10, στην Κηφισιά,όπου βρίσκεται η έπαυλη του δικτάτορα Μεταξά. Ο χωροφύλακας που φυλάει σκοπιά κάνει σήμα στον οδηγό να σταματήσει. " Πρέπει να δούμε επειγόντως τον πρωθυπουργό" του εξηγούν. Εκείνος, σύμφωνα με τις οδηγίες που είχε λάβει, καταγράφει την πινακίδα (Δ.Σ 75) , ειδοποιεί τον υπαξιωματικό της υπηρεσίας ασφαλείας και αυτός με τη σειρά του τον αρχιφύλακα,που καλεί από το υπηρεσιακό τηλέφωνο τον πρόεδρο της κυβέρνησης,ο οποίος εκείνη την ώρα κοιμάται.
Τον ενημερώνουν ότι τον ζητάει επειγόντως ο .... Γάλλος πρέσβης. Μέσα στη σύγχυση ο εξωτερικός φρουρός έχει μπερδέψει τα χρώματα της σημαίας τού υπηρεσιακού αυτοκινήτου που περιμένει στην είσοδο.
Ο Μεταξάς φορώντας μια σκούρα μάλλινη ρόμπα " από τον γιακά της οποίας φαινόταν ένα μετριοτατο νυχτικό"όπως θα αναφέρει αργότερα ο νυχτερινός επισκέπτης, κατέβηκε και άνοιξε την πόρτα. Μόλις είδε τον Γκράτσι αμέσως τον αναγνώρισε και έκανε νόημα στον φρουρό να τον αφήσει να περάσει. Κατάλαβε αμέσως τον λόγο για τον οποίο είχε έρθει. Κάθονται σε ένα μικρό σαλονακι και ο διπλωμάτης του παραδίδει φάκελο στον οποίο βρίσκεται το τελεσίγραφο του Μουσολίνι.

Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


14
Βιβλιοθήκη (άρθρα - παρουσιάσεις) / Omega, the Mark series
« στις: Οκτώβριος 27, 2019, 01:18:10 πμ »
Όλοι μας γνωρίζουμε το ξακουστό speedmaster moonwatch, λίγοι όμως έχουμε αναρωτηθεί για την συνέχεια του,την εξέλιξη του την σχεδιαστική και τεχνική.
Η σειρά  Mark αποτελείται από τα εξής μοντέλα.
Mark ii
Mark iii
Mark iv
Mark 5
Ανά διαστήματα έχει διατυπωθεί η άποψη,κυρίως από συλλέκτες , ότι το Mark i , το πρώτο δηλαδή είναι το original  moonwatch, κάτι που η ίδια η Omega έχει αρνηθεί και λέει ότι η σειρά ξεκίνησε με το Mark ii.
Ποιοί είμαστε εμείς για να το αρνηθούμε άλλωστε. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από τη σειρά.
Μετά την επιτυχία να επιλεχθεί το speedmaster από τη NASA η Omega αποφάσισε να εκσυγχρονίσει το μοντέλο της η να το αντικαταστήσει,οι απόψεις διίστανται, και έτσι παρουσίασε τη σειρά Mark.

Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


15
Βιβλιοθήκη (άρθρα - παρουσιάσεις) / Breitling Navitimer 50th Anniversary
« στις: Οκτώβριος 25, 2019, 14:38:24 μμ »
Breitling Navitimer 50th Anniversary
Η ιστορία του navitimer,του θρυλικού και πιο διάσημου μοντέλου της Breitling, ξεκίνησε το 1952.
Το navitimer είναι στην ουσία η εξέλιξη του chronomat, το οποίο κυκλοφόρησε η Breitling στις αρχές της δεκαετίας του 40 και σημείωσε τεράστια επιτυχία. Το chronomat βγαίνει από το συνδυασμό των λέξεων chrono και mathematics και επηρέασε αφάνταστα την ωρολογοποια λόγω του slide rule ,της περιστρεφόμενης εσωτερικής στεφάνης που επέτρεπε υπολογισμούς μαθηματικής φύσεως.

Στάλθηκε από το LYA-L29 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk


Σελίδες: [1] 2