Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Θέματα - actus

Σελίδες: [1]
1
Σημείωση: Μπορείτε να δείτε όλες τις φωτογραφίες σε πλήρη ανάλυση πατώντας πάνω τους.


Λίγα ιστορικά στοιχεία

Επειδή η ιστορία της Rolex έχει αναλυθεί σε πολλά νήματα στο φόρουμ και σε άπειρα άρθρα στο διαδίκτυο, θα κρατήσω τη συγκεκριμένη παράγραφο μικρή. Εν τάχει λοιπόν θα αναφερθώ σε τρεις ημερομηνίες.

1910 Ο Hans Wilsdorf, ως ιδρυτής μιας από τις πρώτες εταιρίες που ασχολήθηκαν με το ρολόι χειρός, υποβάλλει το πρώτο ρολόι χειρός στο Official Watch Rating Center στη Bienne της Ελβετίας (κάτι σαν πρόγονος του COSC). Το ρολόι περνάει όλους τους ελέγχους και γίνεται το πρώτο ρολόι χειρός στο οποίο απονέμεται το πιστοποιητικό του χρονόμετρου.

1926 Η Rolex λανσάρει το Oyster, το πρώτο ανθεκτικό στο νερό ρολόι. Το Oyster έχει βιδωτό καπάκι, βιδωτή κορόνα, και βιδωτή στεφάνη. Το σχέδιο της στεφάνης είναι τέτοιο, ώστε να καθίσταται εφικτό το βίδωμά της στην κάσα. Από τότε, αν και πολλοί προσπάθησαν να βρουν διαφορετικούς τρόπους για να φτιάξουν ανθεκτικά στο νερό ρολόγια, το βιδωτό καπάκι και η βιδωτή κορόνα έχουν γίνει πλέον τα de facto χαρακτηριστικά οποιουδήποτε ρολογιού που αντιστέκεται στο νερό.


1931 Άλλη μια καινοτομία που άλλαξε ολόκληρη τη βιομηχανία των ρολογιών, ο perpetual ρότορας, που μπορεί να περιστρέφεται επ' άπειρον (αντίθετα από την μέχρι τότε τεχνολογία, τους hammer ρότορες) κουρδίζοντας το ρολόι αυτόματα, από την κίνηση του χεριού.


Αυτές οι τρεις καινοτομίες αποτελούν και τους τρεις βασικούς άξονες που υπήρξαν τα θεμέλια της εταιρίας.

Χρονομετρία, αντοχή στο νερό, αυτόματο κούρδισμα.
Chronometer, Oyster, Perpetual.


Νομίζω βλέπετε που το πάω.


Σχεδιασμός και ποιότητα κατασκευής

Ένας από τους λόγους που κατέληξα στο συγκεκριμένο μοντέλο, ήταν πως είναι πρώτα ρολόι και μετά Rolex, και αυτό είναι πολύ θετικό για μένα. Κανένα χαρακτηριστικό του ρολογιού δεν τραβάει την προσοχή, απλή στεφάνη, απουσία κύκλωπα, βουρτσισμένα lugs και center links. Κανένα στοιχείο του ρολογιού δεν προσπαθεί να δείξει τίποτε πέρα από την ώρα. Η πληροφορία αυτή, μέσα από το καντράν και τους δείκτες του, προσδίδεται άμεσα και ευδιάκριτα. Έχει μια καθαρότητα και μια απλότητα την οποία βρίσκω εξαιρετικά ελκυστική.


Η συνολική αίσθηση που σου αφήνει είναι πως ενώ είναι φτιαγμένο για να αντέξει τα πάντα (904L ατσάλι και 18Κ λευκόχρυσοι δείκτες και στοιχεία στο καντράν για προστασία έναντι στη διάβρωση, μηχανισμός 3132, ίδιος με του Explorer 214270, κάσα και μπρασελέ φτιαγμένα σαν τανκς) το ρολόι έχει μηδενική διάθεση να επιδείξει κάτι πέρα από αυτό που έχει να επιτελέσει, να δείχνει τι ώρα είναι. Αυτή μάλιστα την πληροφορία, τη δίνει με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια που μπορεί να περιμένει κάποιος από ένα μηχανικό ρολόι σήμερα, με απόκλιση ±2 δευτερολέπτων/ημέρα. Η Rolex είναι η μόνη εταιρία που εγγυάται τέτοια ακρίβεια. Πολλοί που γνωρίζουν πολλά περισσότερα από εμένα, υποστηρίζουν πως δύο από τα βασικά εξαρτήματα που καθιστούν δυνατό κάτι τέτοιο, είναι η Parachrom τρίχα και οι Paraflex αποσβεστήρες. Αυτό που μπορώ να πω εγώ με σιγουριά, είναι πως μετά από 13 ημέρες το ρολόι έχει κερδίσει 21 και κάτι δευτερόλεπτα, δηλαδή κάτι παραπάνω από +1.6 spd. Αυτό όμως που είναι πιο σημαντικό είναι η ακρίβεια με την οποία προστίθενται αυτά τα δευτερόλεπτα. Επειδή το ρολόι είναι καινούργιο το παρακολουθώ κάθε μέρα. Κάθε 24 ώρες είχε κερδίσει περίπου 1.6 δεύτερα. Αυτό είναι σημαντικό, γιατί είναι τελείως διαφορετικό ένα ρολόι μια μέρα να κερδίζει 8" και την άλλη να χάνει 6", και να βγαίνει κατά μέσο όρο στα +2", από το να κερδίζει σταθερά τον ίδιο χρόνο κάθε μέρα. Δε θα πω κάτι παραπάνω για το μηχανισμό του ρολογιού, πέρα από το ότι έχει λάβει επαίνους από τους κκ. Philippe Dufour και Roger Smith.


Φορώντας κανείς το ρολόι, χάνει αμέσως το φόβο πως η στιβαρότητα του αντικειμένου που προηγουμένως κρατούσε μπορεί να φανεί άβολη στο χέρι. Το ρολόι προσαρμόζεται αμέσως στον καρπό, σαν να ήταν πάντα εκεί. Προσδίδει μια ευχάριστη αίσθηση βάρους στο χέρι, χωρίς όμως να γίνεται άβολο. Ο χρήστης του νιώθει πως έχει κάτι ποιοτικό στον καρπό του, αλλά ποτέ δεν ενοχλείται. Ειλικρινά δεν έχω δοκιμάσει ποτέ πιο άνετο μπρασελέ από το oyster. Επιπρόσθετα, η Rolex σήμερα προσφέρει ένα από τα πιο καλοφτιαγμένα μπρασελέ, σε οποιαδήποτε κατηγορία τιμής.



Τι θα ήθελα να γίνει καλύτερα

Αρχικά, θα ήθελα να υπάρχει κάποιο εύκολο microadjustment πέραν των τριών θέσεων στο clasp, που όμως προσαρμόζονται μόνο με εργαλείο. Το Oyster Perpetual είναι το μόνο Rolex που δεν έχει κανένα από τα συστήματα της Rolex, ούτε καν το EasyLink, που έχουν τα DateJust και Explorer.

Αυτό είναι και το μόνο ουσιαστικό αρνητικό που μπορώ να προσάψω στο ρολόι. Ωστόσο, θα προσθέσω δύο ακόμη αλλαγές, που αν και όχι τόσο σημαντικές, θα ήθελα να δω.

Η πρώτη είναι ένα σύστημα, αντίστοιχο του NAIAD της Ω, ώστε η κορόνα να κάθεται πάντα σωστά όταν βιδώνει.


Η δεύτερη είναι να αφαιρεθεί η επιγραφή SWISS MADE από το καντράν. Τι; Ξέρω, ακούγεται κουφό. Μα δείτε. Προκειμένου να υπάρχει η επιγραφή, έχουν αφαιρεθεί τα στίγματα για τα 28 και 32 λεπτά/δευτερόλεπτα. Θα προτιμούσα να μην αναγράφεται πουθενά το SWISS MADE στο ρολόι. Πιστεύω μάλιστα πως η εν λόγω επιγραφή πλέον σημαίνει πολύ λίγα πράγματα. Η Patek Philippe το 2013 σταμάτησε να υποβάλει τα ρολόγια της στη διαδικασία για τη σφραγίδα της Γενεύης και ξεκίνησε να τα σφραγίζει με τη δική της σφραγίδα. Αντίστοιχα, πιστεύω πως πλέον, το Rolex που αναγράφεται λίγο πιο πάνω στο καντράν, λέει πολλά περισσότερα τόσο σε γνώστες, όσο και σε απλούς καταναλωτές, απ' ότι το SWISS MADE.


Εν κατακλείδι

Το Oyster Perpetual 39 με το λευκό καντράν, έχει ένα διττό χαρακτήρα. Στιβαρό, αλλά και κομψό. Ξεχωριστό αλλά και ευπροσάρμοστο. Είναι ένα ρολόι που μπορεί να φορεθεί σε πολλές περιστάσεις, παίζοντας διαφορετικό ρόλο. Το δε άσπρο καντράν, κάποιοι μπορεί να το βλέπουν ως πιο dressy, αλλά επειδή δεν είναι το κλασικό γυαλιστερό άσπρο, παίζει κι αυτό διπλό ρόλο. Το άσπρο του πουκαμίσου αλλά και το άσπρο του αθλητικού ρουχισμού ταυτόχρονα. Καταφέρνει να συγκεντρώσει τα πιο σημαντικά στοιχεία της εταιρίας και να τα προσφέρει σε ένα πακέτο βασικό αλλά και θεμελιώδες. Είναι ότι ζητά κανείς από ένα σύγχρονο Rolex και τίποτε περισσότερο.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Ref. # 114300
  • Διάμετρος κάσας 39mm
  • Ύψος κάσας 11.5mm
  • Απόσταση lug-to-lug 47.5mm
  • W.R. 100m με βιδωτή κορόνα
  • Μηχανισμός Cal. 3132
  • Συχνότητα λειτουργίας 4Hz (28,800vph)
  • Αυτονομία 48ω
  • Λ.Τ. €5,350

2
Vs(versus) / Everyday dress watch
« στις: Οκτώβριος 16, 2019, 17:07:22 μμ »
Υπερσύγχρονη μηχανή και technical ability ή φινίρισμα και καταγωγή;



3
Vs(versus) / 9 For A Million
« στις: Σεπτέμβριος 16, 2019, 12:05:31 μμ »
Δεν ξέρω πόσοι παρακολουθείτε την κοινότητα στο Instagram, αλλά εχθές ο @nycwatchguy ξεκίνησε ένα καινούργιο challenge ονόματι 9 For A Million.

Οι κανόνες είναι οι εξής:
Πρέπει να φτιάξετε την ιδανική για εσάς συλλογή η οποία θα περιλαμβάνει μέχρι 9 ρολόγια (μπορεί και λιγότερα).
Το συνολικό κόστος των ρολογιών δεν πρέπει να ξεπερνά το 1 εκατομμύριο (ας το κάνουμε ευρώ εμείς).
Το κόστος του ρολογιού είναι η αξία του αυτή τη στιγμή στην αγορά και όχι η τιμή καταλόγου (με ότι συνεπάγεται αυτό για τα 5711 και τα ατσάλινα R).
Μέχρι ένα ρολόι ανά εταιρία.

Η δική μου προσπάθεια:


Μεγαλύτερη ανάλυση

Από πάνω αριστερά:

Grand Seiko SBGW253
Philippe Dufour Duality
Cartier Crash
A. Lange & Söhne 1815 Annual Calendar
Patek Philippe 1518J QP
Audemars Piguet Royal Oak 15202ST
Rolex Daytona 116500LN
Omega Speedmaster 2998
Vacheron Constantin Historiques 1955 Cornes de Vache Hodinkee Limited Edition

Περιμένω και τα δικά σας!

4
Προτάσεις αγοράς ρολογιών / Αγορά ρολογιού μέχρι 5Κ
« στις: Ιούνιος 02, 2019, 18:35:26 μμ »
Καλησπέρα,

Στους επόμενους μήνες μάλλον θα προχωρήσω στην αγορά του πρώτου μου ακριβού ρολογιού. Για να καταλάβετε σε τι σημείο είμαι, να πω ότι  το πρώτο μου ρολόι (μετά από ένα flic-flac, ένα casio και ένα swatch που φορούσα στα παιδικά/εφηβικά μου χρόνια), ήταν ένα Seiko 7019-7060 του '74 που μου είχε δώσει ο παππούς μου. Στη συνέχεια απέκτησα ένα SKX007, ένα Swatch Once Again και ένα Seiko 8M25-7100 του '91. Ακολουθούν μερικές φωτογραφίες:






Αυτό που έμαθα μετά από 4 χρόνια που διαβάζω και ασχολούμαι αρκετά με τα ρολόγια είναι πως τα γούστα μου αλλάζουν, και τελικά πολλά πράγματα που δεν πίστευα πως θα φορούσα, εν τέλει μου αρέσουν αφού τα συνηθίσω, ενώ ρολόγια που μου άρεσαν παλαιότερα, κατάλαβα στην πράξη πως δεν κάνουν για μένα. Για παράδειγμα, από το SKX κατάλαβα ότι τα 42αρια diver's είναι πολύ μεγάλα/βαριά/άβολα για καθημερινή χρήση για μένα. Για να μην μακρηγορώ, έχω καταλήξει πως το ιδανικό μέγεθος για μένα είναι στα 34-38mm, ενώ το ρολόι δε θέλω να είναι πολύ ψιλό ή να υπάρχει μεγάλη ανισονομία στην κατανομή του βάρους στο χέρι. Επίσης έχω καταλάβει πως για το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου προτιμώ να φοράω λουράκι, αλλά το καλοκαίρι το μπρασελέ είναι απαραίτητο.

Τα ρολόγια που σκέφτομαι περισσότερο είναι τα εξής, χωρίς κάποια ταξινόμηση:
  • Rolex OP34 114200
  • Rolex Explorer 14270/114270
  • Rolex DJ 36 (1603/16030/1601 κλπ.) ή 34 (1501/15010/15210) δηλαδή με fluted ή engine turned bezel
  • Cartier Santos Dumont Ultra Thin με τον κουρδιστό FP21
  • Nomos Tangente/Club Campus/Metro

Θα μπορούσα να συνεχίσω για πολύ ακόμη (Vintage Omega Seamaster, JLC Master Control Date, Grand Seiko SBGW231, Rolex Bubbleback, διάφορα vintage Longines/IWC/JLC κλπ.) αλλά ρεαλιστικά νομίζω πως αυτοί είναι οι βασικοί υποψήφιοι. Με εξαίρεση το Santos Dumont που δεν έχει τύχει να το βρω κάπου, τα έχω δοκιμάσει όλα στο χέρι μου. Νομίζω πως το μόνο που μπορεί να υπηρετήσει όλους τους ρόλους είναι το DJ. Το Explorer και το καινούργιο OP34 είναι μόνο για μπρασελέ (στα δικά μου μάτια), ενώ τα Cartier και Nomos μόνο για λουρί. Το πρόβλημά μου με το DJ είναι ότι, ειδικά το 36αρι, με ανοιχτό καντράν (ασημί ή άσπρο) μου φαίνεται βαρετό στο Oyster μπρασελέ, ενώ με σκούρο (μαύρο ή μπλε) δε μ' αρέσει με λουρί. Πέρα από προτάσεις λοιπόν, αυτό που θα ήθελα να μου πείτε με βάση τις εμπειρίες σας, είναι αν είναι καλύτερο να πάω σε κάτι που θα επιτελεί ένα σκοπό αλλά για μένα πολύ καλά (πχ. Explorer για σπορ ρόλο, Cartier/Nomos για dress/everyday) ή σε κάτι που προσπαθεί να τα κάνει όλα πλην όμως όχι τέλεια (DJ).




Τέλος, επειδή ένα από τα ρολόγια που ανέφερα είναι χρυσό και ίσως κάποιοι θεωρήσουν πως αυτό δεν είναι τόσο καλή αγορά μιας και δε θα το φοράω συχνά, να πω πως λόγω του 8Μ25 ξεπέρασα το φόβο του να φοράω (επι)χρυσό ρολόι, στο βαθμό που μάλιστα εδώ και πολλούς μήνες το φοράω κάθε μέρα και μπορώ να πω πως το απολαμβάνω πάρα πολύ λόγω μεγέθους/πάχους/βάρους.

Ευχαριστώ  :)

Σελίδες: [1]